dijous, 22 de desembre del 2011

Resum de la reunió de la Comissió Paritària del dia 28-11-11

Assistents:

 Jordi Perales
 Josep Maria Torres
 Sergi Serrano
 Neus Bulbena
 Quim Rossell
 Teresa Salvador
 Rafa Bernabé
 Ester Campos
 Toni Aguilera
 Laia Vidal


1. Aprovació, si escau, de l’acta del dia 26/09/2011.


L’acta de la sessió del dia 26/09/2011 s’aprova per unanimitat.


2. Actualització del Reglament d’Indemnitzacions.


RRHH aquesta setmana ens ha fet arribar a tots els membres de la comissió paritària l’actual reglament d’indemnitzacions per tal que tothom s’ho pugui revisar.

El Comitè presentarà una proposta per la propera reunió paritària i l’enviarà a tots els membres de la comissió amb temps suficient per poder-ho revisar i comparar amb el reglament actual.


3. Sol•licituds d’ajuts per estudis.


Es tracta el cas d’un treballador de l’ajuntament que va sol•licitar un ajut per estudis
i que durant el tràmit de concessió de l’ajut, va arribar la declaració d’activitats d’aquest i es va detectar que tenia més jornada en una altre administració. La Tècnica de RRHH planteja que l’ajut potser s’hauria de demanar a l’altre administració.

La Neus Bulbena pregunta si sempre que un treballador que no té jornada del 100% demana un ajut es controla si també ho han sol•licitat en una altre administració. La Tècnica de RRHH contesta que no, fins ara no s’havia plantejat aquest cas.

El Josep Maria Torres pregunta si l’ajut és igual per tothom independentment de la jornada que realitzi. La Tècnica de RRHH contesta que sí i que així està establert per conveni. El Josep Maria Torres comenta que l’ajut hauria de ser proporcional a la jornada.


El comitè pregunta si s’esgota la partida de formació. Es contesta que no, que generalment sobren diners.

El comitè diu que abans de decidir denegar aquest ajut, caldria saber si se li ha concedit l'ajut a l’altre administració.

S’acorda que s’esbrinarà si el treballador ha rebut l’ajut per part de l’altre administració i es tornarà a tractar aquest tema a la propera reunió paritària.

Es planteja el cas d’un altre treballador que ha presentat una instància sol•licitant que se li pagui la totalitat dels estudis universitaris en base a l’article 16.3 del reglament d’indemnització i no, segons l’acord que va prendre la comissió paritària referent a aquests estudis.

El comitè explica que abans aquest tipus de formació estava inclosa en el Fons Social, però que es va decidir treure aquest concepte ja que suposava gran part dels diners destinats a aquest fons. Quan es va treure, ja es pensava en modificar el reglament d’indemnització, però a data d’avui, encara no s’ha fet.

La Neus Bulbena comenta que la resposta formal és que mentre no es modifiqui el reglament no li correspon i que en tot cas, se li pot concedir el salari mínim que és el que està pactat per aquesta comissió.

El comitè diu que també s’ha de veure que el que exposa el treballador és coherent, tot i que està d’acord amb que fins que no es modifiqui el reglament hem de seguir amb el mateix criteri, però que cal prendre el compromís de modificar urgentment el reglament per tal d’evitar que es produeixin més casos com aquest.


4. Temes pendents de la reunió anterior.


Instal•lacions de Can Mora i vestidors de la policia local.

El Jordi Perales comenta que aquest tema no s'ha arribat a cap acord en la negociació amb l'equip de govern.

El Sergi Serrano comenta que SI esperen resposta d'una proposta que es va presentar a l’equip de govern per fer un pàrquing soterrat a la Sínia i recorda que la persona que va deixar la Sínia ho va fer amb el compromís que se li donés ús de parc públic i ara no s'està complint. La proposta no presenta cap edifici, però se’n podria construir un on ubicar les dependències de la policia local.

El comitè pregunta si és veritat que a principis del 2012 es pensa traslladar serveis socials a la sala d’exposicions del c/ Sant Francesc. El Jordi Perales diu que sí, que aquestes són les intencions.

El comitè planteja que quan a l’equip de govern li interessa sí que hi ha diners per canviar d’ubicació als treballadors, però que en d’altres ocasions, tot són problemes. El Jordi Perales comenta que no es tracta de la mateixa inversió i que per això, sí que es pot fer.

El comitè comenta que es veuran obligats a denunciar la situació actual de la policia local a prevenció de riscos laborals i a que per llei s’obligui a l’ajuntament a fer unes instal•lacions adequades per aquest col•lectiu.

El Sergi Serrano proposa utilitzar la sala d'exposicions de la plaça de Can Dachs per donar més espai a les actuals instal•lacions de la policia local. El Jordi Perales diu que la voluntat que tenen és de buscar una ubicació definitiva. El Josep Maria Torres diu que no hi ha diners per fer res definitiu i que mentrestant, s’ha de fer alguna cosa provisional. El comitè exposa que la policia local no està d’acord amb fer cap actuació provisional o arreglar el que ja hi ha perquè d’aquesta manera es podria allargar molt més temps.

El Jordi Perales comenta que entén la posició de la policia local i que la voluntat de l’equip de govern és trobar una ubicació definitiva.

La Neus Bulbena pregunta perquè s’ha descartat l’opció de traslladar les dependències de la policia local a Can Luna. El Jordi Perales explica que s’ha descartat ja que no concorda amb el projecte que hi ha allà, es vol destinar aquest espai per a les entitats i els joves. La Neus Bulbena defensa l’opció de Can Luna abans que la de la Sínia ja que el temps és molt menor perquè l’edifici ja està fet.

El Jordi Perales es compromet a donar una resposta en el primer semestre del 2012.

Referent a Can Mora el Jordi Perales comenta que aquest és un problema menor ja que només és un problema d’accessibilitat i de petites intervencions i ens comunica que s’està estudiant la possibilitat de reubicar el SLO a la casa consistorial i després, un cop l’edifici de Can Mora estigui buit, estudiar que s’hi pot fer. El comitè pregunta perquè no es trasllada al SLO amb benestar social. El Jordi Perales diu que és un tema d’espai, a la sala d’exposicions del c/ Sant Francesc no es poden ubicar els espais mínims que demanen les dues àrees, com per exemple dues sales de reunions. El comitè diu que si hi ha una bona organització sí que seria viable. El Jordi Perales diu que de totes maneres, encara no està descartat.

El Jordi Perales comenta que el principal objectiu ara es estalviar en lloguers de locals, explica que dos dels lloguers més importants i que representen un cost molt elevat per l’ajuntament és el local de Serveis Socials al c/ Samálus i el Jutjat de Pau, per això, es proposa ubicar els serveis socials a la sala d'art del c/ Sant Francesc, mantenint l'espai per les entitats.

El Jordi Perales explica la nova distribució.

La Neus Bulbena pregunta si abans ha passat l’empresa de riscos laborals, ja que allà no hi ha llum natural, així que els treballadors estaran sempre amb llum artificial. El Jordi Perales contesta que hi ha la llum que prové del centre d'escala. El Josep Maria Torres diu que desconeix que hi hagi alguna normativa que obligui a que un lloc de treball disposi de llum natural. El comitè diu que caldria mirar la normativa de riscos laborals.

El Sergi Serrano diu que si la policia es traslladés a la sala d’exposició de la sala de Can Dachs, la sala actual es podria traslladar a la sala del c/ Sant Francesc.

El Jordi Perales es compromet a fer un estudi de prevenció de riscos laborals abans de tirar endavant el projecte.

La Neus Bulbena pregunta a on es traslladarà el Jutjat de Pau. El Jordi Perales explica que la proposta és ubicar-lo a Can Raspall però que això encara és un projecte, no hi ha res en ferm. La Neus Bulbena exposa que no és una bona idea pel moviment de gent que va al jutjat, diu que el que estaria bé seria que un cop la policia local anés a les noves instal•lacions, el Jutjat de Pau s’instal•lés a la casa consistorial.

Adquisició i consolidació del grau personal.

La Neus Bulbena exposa que la plaça de Secretària d'Alcaldia s’ha creat malament, ja que es consolidarà el grup CD16 un cop passin 4 anys.

La tècnica de RRHH explica que d’acord amb la legislació vigent els funcionaris que obtinguin un lloc de treball superior en més de dos nivells al corresponent al seu grau personal consoliden cada dos anys de serveis continuats el grau superior en dos nivells al que posseeixen, sense que en cap cas puguin superar l’assignat al seu lloc de treball ni, si escau, el màxim del grup al qual pertanyen.

La Neus Bulbena i el comitè comenta que s'hauria d'haver creat una plaça de Secretària d'Alcaldia CD14 per no crear diferències entre les auxiliars administratives.

La tècnica de RRHH diu que es va demanar assessorament a la Diputació i que van dir que aquesta plaça havia de ser igual que l’anterior. La Neus Bulbena comenta que aquesta plaça s’ha creat de nou i que per tant, es podria haver modificat el complement destí. El comitè comenta que quan es va exposar aquest cas a la comissió de seguiment de la valoració de llocs de treball no es va informar d’aquest punt. El Jordi Perales diu que en cap moment es va obviar aquesta informació amb males intencions i també afegeix que ara no es faran enrere.

El comitè comenta que s'hauria de fer un estudi sobre la carrera professional i la forma de promocionar en el lloc de treball. El Jordi Perales assumeix aquest compromís.


5. Informació de les bestretes concedides en el darrer període.

La tècnica de RRHH informa de les bestretes concedides.


6. Previsió de plantilla i capítol I del pressupost 2012.


El Jordi Perales informa que encara no hi ha el pressupost definitiu, però que la proposta no presenta excessives modificacions respecte al capítol I del 2011:

 Intentar reduir el cost de les hores extres sobretot en les àrees d'Esports i Brigada.
 Dissoldre l’OAMC i crear un gabinet de premsa depenent d'Alcaldia. Pendent de negociació política.

 Reduir el nombre de coordinadors. S’està treballant en una proposta de tres coordinadors. S’aclareix que aquests tres no són els llocs de treball que encapçalen la RLT, si no que rebran un complement de coordinació (segons conveni) per desenvolupar aquesta tasca.

La Neus Bulbena comenta que aleshores els tres coordinadors cobraran el mateix complement tot i que no tenen perquè coordinar el mateix número de treballadors, i que a més, pot ser que algun d’ells no percebi cap diferència respecte al seu complement actual. El Jordi Perales comenta que sí, que cobraran el mateix però que es tracta d'una coordinació per projectes, no tant d'estructura jeràrquica.

La Neus Bulbena pregunta qui farà la coordinació més de dia a dia, com per exemple, la dels conserges de l'àrea d'Educació. El Jordi Perales comenta que qui ho tingui ja inclòs a la seva fitxa de treball, i que aquesta persona, no ha de cobrar un complement pel que ja està valorat.

El comitè pregunta si es trauran tots els complements i després es nomenaran els nous coordinadors. El Jordi Perales confirma que sí.

La Neus Bulbena pregunta si es planteja alguna promoció l'any vinent. El Jordi Perales explica que es farà una o dues promocions a administrativa, però que no se’n farà cap més.

La Neus Bulbena demana si es preveu alguna ampliació a la plantilla de la policia. El Jordi Perales confirma que no.

El comitè pregunta si s’amortitzarà alguna plaça. La tècnica de RRHH diu que sí però que ha estat a petició del treballador.

El comitè pregunta que si s’assumeixen les competències del l'OAMC també s’assumeix el personal de l'OAMC tal i com està. El Jordi Perales comenta que sí, però recorda que aquest tema encara s’ha d'acabar de negociar.

La Neus Bulbena comenta que tot el que s’està parlant en aquesta reunió és provisional i que el Ple és el dia 21 de desembre, per això demana quan s’informarà del pressupost definitiu ja que prèviament s’ha d’informar a l’oposició i al comitè. El Jordi Perales diu que aquesta mateixa setmana s’ha de tancar el pressupost.

La Neus Bulbena proposa passar els pressupostos pel Ple de gener ja que si no, l’oposició no tindrà temps de treballar-ho.


7. Moviments interns i darrers complements aprovats des de la darrera comissió paritària.

La Neus Bulbena planteja el tema del complement de la Secretària dels grups de l’oposició. Comenta que amb aquests complements s’estan tornant a crear greuges comparatius entre treballadors de la mateixa categoria, igual que abans de fer la RLT.

El comitè diu que estan totalment d’acord amb el que exposa la Neus Bulbena i que els complements s’han de donar quan estan suficientment justificats i no sense estudiar altres opcions com per exemple reestructurar una àrea de manera que no es generi una sobrecàrrega de feina sobre un mateix treballador. A més, es comenta que aquest és un complement de disponibilitat com el de la brigada i que per tant, el treballador tindrà dret a cobrar les hores extres o a compensar-les.

La sensació general és que un cop es dóna un complement a un treballador, després, encara que s’extingeixi el motiu pel qual es va donar, aquest no es deixa de pagar.

El comitè també comenta que a la Secretaria dels grups de l’oposició se li paga el complement amb efectes retroactius mentre que a les administratives que han promocionat no se’ls hi pagaran els endarreriments. La tècnica de RRHH informa que la llei estableix que, en una promoció, el sou del nou lloc de treball es paga des del moment en què es pren possessió i que en cap cas, es paga amb caràcter retroactiu.

El Jordi Perales comenta que era per una necessitat que creien factible que la pogués fer aquesta persona, però entén la posició que s’està manifestant. Es compromet a reestructurar els recursos per fer-los més efectius. Exposa que en aquest cas concret potser no s’ho han estudiat bé i que si es veu que una altra redistribució és més efectiva se’n pot tornar a parlar.

El comitè diu que cal tornar a fer una valoració de llocs de treball.

El tema dels moviments interns ja s’ha tractat al punt núm. 4.

1 comentari:

Dulce Troyano ha dit...

Hola a tots, a la comsió del 28 de novembre es va parlar en el punt 7 dels Moviments interns i darrers complements aprovats des de la darrera comissió paritària, ja sé que no és res personal, però no podeu oblidar que darrera de tot això hi ha persones, la feina és part de la vida de tots, i a aquesta persona que sóc jo (Dulce Troyano Crespo) li hagués agradat que "algú" se li adrecés en alguna ocasió durant aquests últims mesos per escoltar el que havia de dir o per oferir un consell o un ajut. A vegades els arbres no ens deixen veure el bosc, o al revés!!. El món ja està molt despersonalitzat, si us plau no el despersonalitzem més.
Comprén que la vostra prioritat és "l'Ajuntament" però l'ajuntament també "ÉS" les persones que hi treballem. No ho oblidem.

Bones Festes.