dijous, 22 de desembre del 2011

Resum de la reunió de la Comissió Paritària del dia 18-01-11

Assistents:

 Joan Bou
 Quim Fornés
 Francesc Puigdomènech
 Quim Rosell
 Teresa Salvador
 Rafa Bernabé
 Eduard García
 Ester Campos
 Laia Vidal


1. Aprovació, si escau, de l’acta del dia 26/10/2010


L’acta de la sessió del dia 26/10/2010 s’aprova per unanimitat.

2. Calendari laboral exercici 2011

En la passada reunió es va plantejar que calia acordar un dia per traslladar una festa que cau en dissabte, que és l’1 de gener de 2011.

El comitè, dins del termini establert, va presentar la proposta de compensar aquest per un dia de festa de lliure elecció. L’ajuntament insisteix en que la seva proposta és traslladar-ho al dijous de setmana santa (21/04/2011).

El comitè diu que acceptaria fixar un dia, si aquest es traslladés en un pont, de manera que tot el personal en pogués gaudir. L’ajuntament diu que creuen que la millor opció és tancar el dijous de setmana santa, comenten que ja es va fer així l’any passat i que va anar prou bé.

El comitè diu que s’ha d’arribar a un consens, no imposar la data que políticament es consideri més convenient. El comitè diu que, en tot cas, si no arribem a un acord podem portar-ho al CEMICAL per tal de desencallar aquest tema.

Després de debatre les diferents opcions, s’acorda que es farà un dia de festa de lliure disposició, però amb la condició de que tot el personal haurà de comunicar a RRHH quin és aquest dia abans del 14 de febrer de 2011 i que, en tot cas, caldrà que quedi garantit el servei.

Un cop acordat el trasllat de la festa, s’aprova el calendari laboral del 2011.


3. Distribució de les hores sindicals dels membres del Comitè i de la Junta de Personal.

El comitè comenta que va entrar el quadrant de les hores sindicals el dia 12/03/2010. Pot ser que hi hagi variacions en aquest quadrant, però que quan això succeeixi, ja es comunicarà a l’ajuntament.

El Joan Bou demana un escrit per a regidors/res i caps d’àrea perquè sàpiguen quines hores computen i quines no i l’organigrama per adjuntar-lo a la carpeta de noves incorporacions.

El comitè es compromet a enviar-ho a RRHH per correu electrònic.


4. Adscripcions pendents

El Joan Bou ens informa del punt en què es troben les adscripcions pendents i proposa convocar una reunió de la comissió de valoració de llocs de treball pel dia 3 de febrer de 2011.


5. Promoció auxiliars administratius/ves

Respecte a aquest tema el Joan Bou ens explica que hi ha tres coses a tenir en compte:

 Al pressupost d’aquest any s’han pressupostat pel 2n semestre dues promocions d’auxiliars administratius/ves
 S’ha de convocar la vacant de l’OAC (provisió de lloc de treball)
 Jubilació de la secretària d’alcaldia

El comitè pregunta si seria possible convocar la plaça d’administratiu/va d’educació en el mateix procés selectiu que la de les dues promocions internes, ja que no implica cap cost per l’ajuntament.

La tècnica de RRHH comenta que no es poden convocar en el mateix procés perquè unes són places de personal funcionari i l’altra és de laboral.

Ens comenta que en el cas de les promocions internes, es pot utilitzar la disposició transitòria 2a de l’EBEP per tal de que també s’hi pugui presentar personal laboral. Per poder aplicar aquesta disposició, primer caldrà reclassificar els llocs d’auxiliar administratiu/va que es considerin que han de ser coberts per personal funcionari, aleshores, el personal que ocupa actualment aquests llocs de treball podrà participar en els processos de promoció interna.

Cal que abans de la propera reunió de la comissió de valoració de llocs de treball es decideixi políticament quines són les places a reclassificar. Aleshores RHH prepararà una proposta que presentarà a l’òrgan tècnic de valoració per després portar a Ple la modificació de la plantilla per a la seva aprovació.


També ens explica que la convocatòria del lloc de treball de l’OAC és un procés diferent, ja que és tracta d’una provisió de lloc de treball, la qual es cobreix mitjançant un concurs de mèrits. Ens aclareix que en aquest cas, no es pot aplicar la disposició transitòria 2a de l’EBEP i per tant, només pot participar-hi personal funcionari (grup C2).

En el cas de la jubilació de la secretària d’alcaldia, es tracta d’un càrrec de confiança a escollir dins la plantilla de l’ajuntament i que cal tenir en compte que, si amb les eleccions hi ha un canvi de govern, el nou alcalde/alcaldessa pot nomenar una altra persona.

El problema per cobrir aquest lloc de treball amb el personal funcionari del grup C1 de la plantilla de l’ajuntament és que, les persones que compleixen aquests requisits, no se’ls pot treure de les àrees corresponents on presten serveis sense el seu detriment.

La tècnica de RRHH comenta que també hi hauria l’opció d’agafar una persona de la borsa d’auxiliars i administratius/ves ja que es tracta només de tres mesos.

El Quim Fornés comenta que caldria que es posessin d’acord a nivell polític amb qui posar en aquest lloc de treball i així, no haver de fer canvis després de les eleccions.

La tècnica de RRHH recorda que cal que la persona escollida estigui entre el personal administratiu funcionari. El comitè comenta que amb aquesta prescripció és limita la gent que es pot agafar i recorda que encara hi ha personal pendent de promoció arrel de la relació de llocs de treball. La tècnica de RRHH comenta que en el cas de l’actual secretària d’alcaldia, tot i que era auxiliar administrativa, es va decidir no fer cap promoció ja que faltava molt poc per jubilar-se.

El comitè diu que, en tot cas, és una plaça de lliure designació i que l’última paraula la té l’alcaldia. Així doncs, no cal parlar-ne més a la comissió paritària.

El Joan Bou comenta que hi ha urgència per convocar la plaça de l’OAC, per tal de que no se’ns passi el termini.

La tècnica de RRHH explica que un cop feta la reclassificació dels llocs de treball es és convocaran les dues places d’administratiu/va de promoció interna de forma genèrica (sense estar adscrites a cap lloc de treball), de manera que les persones que guanyin promocionaran segurament dins del mateix lloc de treball, serà com un reconeixement a la tasca que estan realitzant.

El comitè comenta que no troba just que per les promocions, a les persones que no han passat oposicions, se’ls convalidin unes proves que no ha fet. La tècnica de RRHH diu que és com si ja les haguessin passat, i per tant, es farà el mateix temari per tothom que es presenti. Només en el cas de català, qui no tingui el nivell C de català no se li convalidarà sinó que haurà de superar una prova.

El secretari comenta que hi ha persones que porten vint anys o més treballant a l’ajuntament i que pot ser, que en aquell moment no se’ls hi demanés. La tècnica de RRHH diu que les persones que no puguin acreditar el nivell C de català hauran de fer la prova d’equivalència.


6. Preparació per la Mitja Marató

En la passada reunió de la comissió paritària es va reclamar a l’ajuntament la valoració econòmica de la preparació de la mitja, tal i com s’havia acordat.

El Joan Bou exposa que, tot i que des de l’àrea d’Esports es creia que hi havia demanda de més de 25 persones, no s’ha apuntat tanta gent com s’esperava i no s’arriba a cobrir la despesa.

La tècnica de Recursos Humans explica que a la persona responsable, aquesta feina se li ha pagat com a complement, i que aquest s’ha calculat com a hores extres.

El comitè diu que en properes ocasions, caldria assimilar aquest cas als cursos o tallers que organitza l’àrea d’Educació, on s’hi no hi ha un mínim de participants inscrits, s’anul•la.


7. Pagament del Fons de Modernització i Racionalització de l’exercici 2009


La tècnica de RRHH ens informa que encara estan fent càlculs i que per tant, no es podrà pagar amb la nòmina del mes de gener. Després, caldrà parlar amb l’àrea econòmica per saber si hi ha liquidesa per pagar-ho en el mes de febrer (fora de nòmina).

El Joan Bou comenta que tenen informe desfavorable d’Intervenció per interpretació del RD 8/2010. Tot i així, políticament encara no han decidit si es pagarà o no.

El comitè pregunta que passarà amb el pagament del fons de modernització del 2010. El Joan Bou comenta que de moment, la posició de l’ajuntament és contrària al seu pagament.

El secretari comenta que a partir del RD 8/2010 es generen dubtes i cal estudiar-ho bé abans de prendre cap decisió.


8. Retorn del servei actiu

El comitè comenta que fa temps van presentar una instància per saber quin procediment ha de seguir la gent que està en excedència i vol retornar a l’ajuntament.

La tècnica de RRHH comenta que ja està fet i que té previst entregar-ho a la propera reunió amb la comissió de contractació.


9. Fons Social 2010


El comitè demana, si és possible, que RRHH els hi faci arribar el llistat del personal (antiguitat = 6 mesos com a mínim) abans del 31/01/2011 per preparar el fons social del 2010.


10. Instal•lacions de can Mora i la policia local.


La tècnica de RRHH ens informa que aquest tema s’està tractant des del Comitè de Seguretat i Salut.


11. Menjador casa consistorial


El comitè exposa que va presentar una instància sol•licitant que s’arregli el menjador dels treballadors, posant una pica, una nevera més gran, un armari, etc.

El Joan Bou proposa que el personal faci peticions, les quals s’estudiaran i ja es veurà que es pot fer i que no.


12. Dubte laboral: el personal que gaudeix de reducció de jornada per cura de fills/es pot fer hores extres de forma continuada?

La motivació de la llei és conciliar la vida laboral i familiar, per tant, s’entén que el personal amb reducció de jornada no ha de fer hores extres sistemàticament, si no que cal reorganitzar el treball i el servei.