dijous, 22 de desembre del 2011

Acta Comitè de Salut Laboral del dia 15-02-11

La Garriga, 15 de febrer de 2011
A les 13:15h, ens hem reunit, a la Sala de reunions de la 4a planta de la Casa Consistorial.

Per una part, i en representació de l’Ajuntament de la Garriga
 Regidor d’Economia i Recursos Humans: JOAN BOU I BOSCH
 Regidora de Polítiques Socials i d’Igualtat: PATRÍCIA ASTORGA PÉREZ, absent
 Regidor: RAFAEL PUIG GOMEZ, absent
 Tècnica de Recursos Humans: M.TERESA SALVADOR ORRA

Per l’altra:
I en representació del comitè d’empresa compareixen els/les senyors/es.:
 LLUCIÀ MIRAS COSTA
 RAFAEL BERNABÉ PÉREZ
 PAULA TRALLERO NVÉ
 JUAN CARLES ESPINOSA GARCIA, absent

Com a assessors assisteixen:
▪ JORDI SUALÍS, tècnic de prevenció de riscos de RISCLAB.

Ordre del dia

1. Aprovació, si escau, de l’acta de la reunió anterior (11/01/2011)
2. Memòria i pla d’acció preventiva de l’exercici 2011
3. Plans d’emergència
4. Instal•lacions Policia Local i Servei Local d’ocupació
5. Informació de les actuacions dutes a terme (s’ha informat i entregat als Caps d’àrea de les seves responsabilitats, s’aproven els contractes amb Risclab i ICESE per la JGL 14/02/2011, s’ha fet la presa de dades de Can Violí i Can Noguera per fer els Plans d’emergència, etc.)
6. Precs i preguntes

Punts tractats

1. Aprovació, si escau, de l’acta de la reunió anterior (11/01/2011)

S’aprova l’acta de la sessió anterior (11/01/2011).

2. Memòria i Pla d’acció preventiva de l’exercici 2011

El tècnic de Risclab explica la memòria de l’exercici 2010, de totes les activitats que es van dur a terme.
El senyor Joan Bou comenta que en aquesta descripció de les activitats que s’han dut a terme que hi troba a faltar la valoració de si s’han assolit o no els objectius i si s’ha complert amb la planificació de l’activitat preventiva que ens havíem marcat.

El tècnic de Risclab comenta que sí que hi ha una valoració de la integració de la Prevenció de Riscos Laborals a l’Ajuntament de la Garriga.

El senyor Bou insisteix en que hi manca informació com per exemple quin percentatge de treballadors s’han format i en què.

El senyor Bernabé pregunta perquè es posa NA a la Coordinació d’activitats.

El tècnic de Risclab comenta que és perquè no s’ha fet cap llista d’empreses.

La tècnica de Recursos Humans comenta que sí que s’ha fet la coordinació d’activitats amb vàries empreses, però potser no s’ha fet cap trasllat a l’empresa Risclab, potser no s’ha desplegat tot el procés.

El senyor Bou comenta que hem de ser més crítics per exigir-nos més a nosaltres mateixos, de manera que qui vingui al darrera no es pensi que ja està tot fet, quan encara queda molta feina per fer. Pel que fa a la planificació de l’activitat preventiva comenta que com a mínim s’ha de fer un simulacre d’evacuació, perquè no n’hem fet cap.

Pel que fa a la planificació de l’activitat preventiva s’aclareixen alguns detalls:
-visita de seguretat una pel que pugui sorgir
-elaboració de les fitxes informatives, això es fa dins de les formacions al personal
-assistència del tècnic de Risclab a les reunions del Comitè de Seguretat i Salut: proposa de venir només a la reunió trimestral, per tal d’aprofitar el temps per realitzar altres activitats com els Plans d’emergència, si no s’accepta s’haurà d’encarir el preu del contracte.
-actualització trimestral de les reformes normatives
-formació per al personal nou: es poden fer a les instal•lacions de Risclab
-formació Pla d’emergència de l’EMAD: es pot planificar pel juliol o setembre. El Rafa ho parlarà amb l’escola per acabar de determinar la data que va millor

3. Plans d’emergència.
El tècnic de Risclab ha revisat els Plans d’emergència que ja estan fets i proposa de fer el següent:
-pal•liar les anomalies (que es troben a la pàg. 7 de cada document)
-és dóna l’OK als Plans d’emergència que estan fets de l’EME i EMAD del 2008 i al del Teatre el Patronat

Es demana si s’ha fet algun simulacre a l’Escola Bressol i si hi ha alguna actualització en el Pla d’emergències.

S’acaba la reunió a les 14:40h