dimarts, 23 de febrer del 2010

Acta de la reunió ordinària del Comitè Unitari del 19-02-10

Dia: 19 de febrer de 2010
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència de Rafa Bernabé, Llucià Miras, Juanma García, Enric Costa, Laia Vidal, Esther Campos, Edu Garcia, Jordi Vilar, Paula trallero i Marta Romo.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia següent:

1. Aprovació acta anterior
2. Plataforma per a la negociació del conveni
3. Reunió extraordinària comissió paritària
4. Denúncia pressupostos 2010. Continuació del procés
5. Inici procés denúncies contractacions d’urgència des d’1 de gener de 2005
6. Denúncia plans d’emergència i seguretat de l’edifici de l’Ajuntament i del local del c. Can Xic Corder
7. Denúncia qüestió EBEP + dies de vacances extra
8. Assistència a les reunions i tasques a realitzar
9. Altres

Després de discutir-ho, es prenen els acords següents:

1. Aprovació acta anterior:

S’aprova per unanimitat dels assistents l’acta de la reunió del Comitè Unitari del dia 22 de gener de 2010.

2. Plataforma per a la negociació del conveni:


En Rafa just acaba de passar el text amb els dos capítols que mancaven. La setmana que ve la Laia i l’Enric faran la repassada del text resultant per al personal funcionari i redactaran també la versió per al personal laboral. S’enviarà a tots els membres del comitè donant una setmana per a fer-hi les darreres correccions. Després, immediatament, s’entrarà per instància al registre de l’ajuntament, especificant que aquest és el document sobre el qual s’ha de negociar.
Es comença a parlar sobre els membres del comitè que formaran part de la taula de negociació. Seran un total de quatre. De moment s’acorda que hi aniran en Rafa i l’Edu. Els altres dos membres es decidiran a la propera reunió.

3. Reunió extraordinària comissió paritària:

S’ha demanat l’àudio de la reunió, celebrada el dia 16 de febrer, per tal de poder fer el resum, però de moment encara no s’ha rebut.

Es va aprovar el fons social, amb els barems nous pel que fa als sous.

També es va parlar del procediment de contractació d’urgència realitzat per a la plaça d’administrativa de Serveis Socials, en què hi ha hagut queixes pel procés realitzat. Es va presentar una seixantena de candidats/es i, per tal d’alleugerir el procés, es va posar una prova a les persones presentades. Només van passar la prova quatre de la seixantena de persones presentades i hi ha hagut queixes sobre la subjectivitat de les puntuacions i les valoracions que es podien fer a les preguntes realitzades.
El comitè va plantejar a la reunió que, partir d’ara, si s’han de posar proves eliminatòries d’aquest tipus, cal que les preguntes siguin clares i amb un criteri de puntuació absolutament objectiu. La millor opció és el test.
A més, com que no apareixia l’obligació a les bases de convocatòria, el tribunal es va negar a la revisió d’examen, arrel d’una petició presentada. La comissió de contractació demanarà que a partir d’ara es reconegui aquest dret a les bases de totes les convocatòries.

Finalment, també es va comentar de les moltes instàncies que no es responen dins del termini legal, d’un mes, entre d’altres força de les presentades pel comitè.
L’Esther demanarà un llistat de totes les instàncies del Comitè per penjar-lo al bloc i fer evident aquesta qüestió. A més, es mirarà de quina manera es pot denunciar aquest fet.

4. Denúncia pressupostos 2010. Continuació del procés:


Ja s’ha rebut la resposta a la impugnació dels pressupostos municipals 2010 que s’havia fet des del comitè unitari. S’ha fet la consulta sobre la millor manera de continuar el procés, mantenint la impugnació, a CCOO. S’està esperant la resposta. La resposta de l’Ajuntament és del dia 1 de febrer i tenim 60 dies per a recórrer-la.
En Jordi Vilar anirà fent el seguiment del tema.

Es parla del fet que al proper Ple, del dia 24 de febrer, s’aprovarà la plantilla municipal del 2010 amb un informe desfavorable del Comitè en referència al punt on s’inclou el gerent de la Fundació Universitària Martí l’Humà dins de la plantilla. S’entrarà una instància preguntant els motius d’aquesta inclusió i es denunciarà si es creu que s’està incorrent en alguna irregularitat. Des de contractació s’enviarà còpia de l’informe desfavorable a tots els grups polítics, i també es penjarà al bloc.

5. Inici procés denúncies contractacions d’urgència des d’1 de gener de 2005:


La comissió de contractació confirma que no s’ha convocat la regularització de les dues places que l’Ajuntament s’havia compromès a convocar durant el mes de gener. Per tant, tal i com es va acordar a la darrera reunió, cal començar ja el procés per denunciar. La setmana que ve es trucarà al Tribunal Laboral de Catalunya per a comentar-los el cas i tenir tota la informació a la propera reunió.


A les 15:00 h s’atura la reunió en aquest punt. Es convoca una reunió extraordinària per acabar l’ordre del dia, acabant de tractar el punt 5, pel divendres 26 de febrer a les 13:00 h a Can Mora.
Si hi ha temps, s’afegiran els següents punts a l’ordre del dia:

• Nova empresa de salut laboral.
• Valoració dels llocs de treball.
• Consultes realitzades al comitè.