divendres, 12 de febrer del 2010

Acta de la reunió ordinària del Comitè Unitari del 22-01-10

Dia: 22 de gener de 2010
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència de Rafa Bernabé, Llucià Miras, Joan Carles Espinosa, Juanma García, Enric Costa, Laia Vidal, Esther Campos i M. Antònia Garcia.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia següent:

1. Aprovació acta anterior
2. Nou conveni
3. Pressupostos 2010/Reunió Neus Bulbena
4. Fons social
5. Contractacions d’urgència
6. Salut Laboral
7. Constitució Junta de Personal
8. Comissions de treball
9. Altres

Després de discutir-ho, es prenen els acords següents:

1. Aprovació acta anterior:

S’aprova per unanimitat dels assistents l’acta de la reunió del Comitè Unitari del dia 18 de novembre de 2009.

2. Nou conveni:

En Rafa comenta que ja té redactats els dos capítols que mancaven, relatius als drets sindicals i a salut laboral. La setmana que ve ho afegirà al text i ho enviarà a la comissió de comunicació per tal d’unificar-ho i deixar enllestit el text definitiu per a la plataforma. Es presentarà la primera setmana de febrer.

3. Pressupostos 2010/Reunió Neus Bulbena:

Es assistents a la reunió amb l’Alcaldessa per a parlar dels pressupostos de 2010 de l’Ajuntament i la impugnació que ha presentat el Comitè expliquen com va anar. L’Alcaldessa va reconèixer que, moralment, el Comitè tenia raó, però que s’havien assessorat i legalment no calia la informació prèvia a la representació del personal. Això és el que justificarà al Ple.
Es comenta que, només que hi hagi una modificació d’un lloc de treball o de la plantilla, per petita que sigui, cal presentar els pressupostos als sindicats abans de fer-ne l’aprovació inicial. Per tant, una vegada es rebi la resposta oficial a la impugnació, es continuarà endavant amb el procés, anant al contenciós administratiu, si cal.

4. Fons social:

RRHH ha informat que la setmana que ve tindrem el llistat de gent a qui passar la convocatòria del fons social. Se’n encarregarà l’Antònia, amb l’ajuda d’en Joan Carles Cruz.
En rafa explica el funcionament del reglament de fons social de l’Ajuntament de Premià de Mar, que és molt més senzill. El farà arribar a tots els membres del comitè i es plantejarà una modificació del reglament en base a aquest per a l’any que ve, encara que s’hagués aconseguit ja que se’n faci càrrec l’àrea de RRHH.

5. Contractacions d’urgència:

Es parla dels contractes d’urgència dels quals ja s’hauria d’haver convocat la plaça. La comissió de contractació, finalment, va pactar un calendari amb RRHH, per tal de regularitzar aquestes places, a raó de dues cada mes. Es decideix que si a 31 de gener no s’han convocat les places que tocaven es denunciaran immediatament totes les places d’urgència no convocades des de l’1 de gener de 2005. Les places de laborals es denunciarien al Tribunal Laboral de Catalunya, mentre que les de funcionariat es denunciarien a través de contenciosos administratius.

6. Salut Laboral:

Es comenta que el dia 21 de gener hi va haver reunió de la Comissió de Salut Laboral i que ha entrat una nova empresa, que pertany a la Federació de Municipis de Catalunya. A mitjans de febrer hi haurà la primera reunió, on ja hauran de portar feina feta.
A la reunió del dia 21 es va decidir que es faria un reglament de funcionament de la comissió, i es va decidir que es faria una reunió mensual.
Es comenta la manca de plans d’emergència a la major part d’edificis municipals. Es valora la possibilitat de denunciar aquest fet i la manca d’instal•lacions adequades de tots els edificis: Ajuntament, Can Raspall, EME/EMAD i Can Xic Corder.
De totes maneres, per no acumular feina a la nova empresa, es decideix d’entrada només denunciar els casos més greus: l’edifici de l’Ajuntament i Can Xic Corder.
La setmana que ve la comissió parlarà amb un assessor sobre Salut Laboral de CCOO, per tal de presentar la denúncia abans que entri formalment la nova empresa.

Es comenta també que, per al 2010, no hi ha previst pressupost per a prevenció de riscos laborals.

7. Constitució Junta de Personal:


La Junta de Personal, que representa el personal funcionari de l’Ajuntament de la Garriga, queda constituïda de la següent manera:
• Presidenta: Esther Campos
• Secretària: Laia Vidal
• Vocals: Edu Garcia, Joan Carles Espinosa i Juanma García

8. Comissions de treball:

• Contractació: En Juanma García substitueix l’Esther Campos
• Salut Laboral: En Joan Carles Espinosa substitueix en Xavi Mateo.

9. Altres:

a) Com que encara no hi ha cap resposta a la proposta de reglament de Formació que es va entrar el mes d’octubre al registre, es decideix que a partir d’ara s’enviarà un correu electrònic setmanal reclamant una resposta a tot l’equip de govern.
b) La comissió de comunicació penjarà un escrit al bloc per a explicar el tema de la suma de dies d’assumptes propis i els dies extres que es preveuen a l’EBEP. L’Ajuntament es nega a sumar-los i és molt important que cada treballador/a afectat/da ho denuncïi. Caldrà passar totes les denúncies a l’Edu, que les centralitzarà des del Comitè.