dimecres, 3 de març del 2010

Acta de la reunió ordinària del Comitè Unitari del 26-02-10

Dia: 26 de febrer de 2010
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència de Rafa Bernabé, Llucià Miras, Juanma García, Enric Costa, Laia Vidal, Esther Campos, Ricard Andrés, Joan Carles Garcia, Paula Trallero, M. Antònia Garcia i Marta Romo.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia següent:

1. Aprovació acta anterior
2. Plataforma per a la negociació del conveni
3. Reunió extraordinària comissió paritària
4. Denúncia pressupostos 2010. Continuació del procés
5. Inici procés denúncies contractacions d’urgència des d’1 de gener de 2005
6. Denúncia plans d’emergència i seguretat de l’edifici de l’Ajuntament i del local del c. Can Xic Corder
7. Denúncia qüestió EBEP + dies de vacances extra
8. Assistència a les reunions i tasques a realitzar
9. Nova empresa de salut laboral.
10. Valoració dels llocs de treball.
11. Consultes realitzades al comitè.
12. Altres

L’ordre del dia s’havia de reprendre al punt 5, on es va acabar la reunió del dia 19 de febrer de 2010.
Després de discutir-ho, es prenen els acords següents:

1. Aprovació acta anterior:

S’aprova per unanimitat dels assistents l’acta de la reunió del Comitè Unitari del dia 19 de febrer de 2010.

4. Denúncia pressupostos 2010. Continuació del procés:

La comissió de contractació entrarà la instància preguntant els motius de la inclusió del gerent de la Fundació Universitària Martí l’Humà dins de la plantilla municipal 2010.

5. Inici procés denúncies contractacions d’urgència des d’1 de gener de 2005:


S’ha realitzat la consulta amb el Tribunal Laboral de Catalunya, per a concretar els passos per a realitzar un procés de conciliació sobre aquest tema.
En primer lloc, cal fer el llistat complet de les persones contractades d’urgència que no s’han regularitzat fins al moment, separant els contractes anteriors i posteriors a 1 de gener de 2005. La comissió de contractació prepararà el llistat a l’inici de la setmana que ve i el passarà a la comissió de comunicació, que durant la setmana que ve prepararà l’escrit introductori al tràmit de conciliació de conflictes col•lectius del TLC, demanant dos blocs de regularitzacions: anteriors i posteriors a 1/1/2005.
A finals de la setmana que ve o a inicis de l’altra, es presentarà l’escrit al TLC, que tindrà 5 dies per a convocar una conciliació entre les dues parts. Si l’Ajuntament no respon, el Comitè tindrà tots els arguments per a acudir a la via judicial.

6. Denúncia plans d’emergència i seguretat de l’edifici de l’Ajuntament i del local del c. Can Xic Corder:

La comissió de salut laboral diu que l’assessor de salut laboral de CCOO va recomanar no denunciar la manca de plans d’emergència o les deficiències de certs equipaments perquè, com que no hi ha sancions per aquests casos, sempre queden parades i no se’n obté res. En aquest sentit, va dir que era més útil denunciar coses petites, fàcils de solucionar.

Ja es va fer la reunió de la comissió i sembla que la nova empresa té ganes de fer coses i tirarà endavant ràpidament els plans d’emergència que manquen i els simulacres als diversos edificis municipals.
Es reclamarà l’acta de la reunió per a poder-la penjar al bloc i tenir una informació completa sobre el que s’hi va acordar. Segons sembla, en Joan Bou s’hi va comprometre a tenir pressupost per salut laboral de cara al 2011, i que si hi havia coses petites a solucionar per al 2010 es buscaria els recursos per pagar-les.

7. Denúncia qüestió EBEP + dies de vacances extra:


L’Edu Garcia ha presentat avui un recurs de reposició per aquest tema, demanant que es faci extensiva la resolució a totes les persones afectades.
Hi ha acord que cal mantenir permanentment informada tota la gent que ha presentat denúncia. L’Edu s’encarregarà de fer-los arribar la informació.
La Laia, però, comenta que el problema que el recurs sigui nominal, individual, és que si alguna de les persones afectades després vol seguir el procés pel seu compte, a la pràctica serà com si no hagués fet res. Es consultarà amb l’Edu i es decidirà en funció d’això, ja que potser la solució és que tothom presenti recurs nominal utilitzant la mateixa plantilla que l’Edu. També s’ha de mirar si es pot penjar el recurs al bloc.

8. Assistència a les reunions i tasques a realitzar:

Es comenta que darrerament s’està aconseguint una major implicació de delegats i delegades a les reunions, així com una millor previsió d’assistència a les mateixes. Es recorda simplement que aquest és el camí, ja que permet ser més i treballar millor i més efectivament en les diverses tasques.

9. Nova empresa de salut laboral:

Ja s’ha comentat el tema al punt 6.

10. Valoració dels llocs de treball:


L’equip de govern no convoca la comissió i tampoc s’han fet les adscripcions que manquen i que, repetidament, s’estan ajornant. L’últim termini marcat per l’equip de govern acabava el 12 de febrer. Van demanar dues setmanes més, però també s’han acabat.
Cal buscar el Ple on es va aprovar la relació de llocs de treball, per comprovar si es donava una data màxima per a fer les adscripcions. Si ja ha passat, es presentarà també denúncia al TLC per aquest tema.

11. Consultes realitzades al comitè:


Es comenten diverses consultes personals que s’han realitzat al Comitè.

• Entre d’altres, en una de les consultes, referent a la reclamació d’un lloc de treball després d’una excedència, Recursos Humans va dir que no es podia reclamar el lloc de treball després de la publicació de la plantilla. Això no és així: No es pot reclamar si ja s’ha iniciat el procés per a cobrir la vacant en concret.
• En una altra consulta, personal administratiu argumenta que estan ocupant places de funcionàries però que tenen contracte laboral. Hi ha arguments en un sentit i en l’altre. Es consensua que, en tot cas, valdria la pena que es funcionaritzés tot el personal administratiu. Des de la comissió de contractació es negociarà aquest tema.

12. Altres:

• Reunió del reglament de Formació: Avui s’ha reunit la comissió amb l’alcaldessa. De moment, des de l’equip de govern se segueix marejant la perdiu centrant-se exclusivament en qüestions formals, de redactat, etc... s’ha concretat una altra reunió per d’aquí 15 dies i, des de la comissió, s’exigirà ja entrar en matèria.