divendres, 15 de maig del 2009

Resum de la reunió de la Comissió Paritària del 24-04-09

Resum reunió Comissió Paritària de Relacions Laborals (24 d'abril 2009)
(continuació de la reunió del dia 27/03/09)

Per part de l’ajuntament:
Joan Bou
Francesc Puigdomènech
Quim Fornés
Carme Ciruela
Joaquim Rossell

Del comitè :
Rafa Bernabé
Esther Campos
Laia Vidal



Es reprèn la reunió en el següent punt:


9. Reglament de funcionament de la Comissió Paritària:

S’aclareix que la comissió paritària estarà formada per 4 representants del consistori proposats per l’equip de govern i designats pel ple. En Francesc Puigdomènech vol fer constar en acta que no està d’acord en què l’equip de govern sigui qui decideixi quins polítics formaran part de la comissió o no.

Es revisa col·lectivament el document i s’acorden una sèrie de modificacions. RRHH redactarà de nou el reglament de funcionament de la comissió paritària i el presentarà abans de la propera reunió per tal que tots els membres de la comissió el puguin revisar i, en cas que no hi hagi cap més modificació, procedir a la seva aprovació.


10. Procediment d’actuació en els casos de baixes de llarga durada.

Tema tancat


11. Reglament de funcionament de l’EMAD:

Actualment l’àrea d’educació i l’equip de govern estan treballant en l’esborrany d’aquest document.


12. Millores en les obres dels vestidors de la Policia:

L’ajuntament presenta el plànol de la reforma de la planta -2 de la casa consistorial. El comitè d’empresa fa constar que el plànol és incomplet i que falta la zona dels serveis sanitaris. En Joan Bou explica que no estan inclosos en el plànol perquè no s’ha previst la seva reforma, sinó que es mantindran les instal·lacions existents. El comitè exposa que tal i com es planteja la reforma no es soluciona el problema dels vestidors i serveis de la policia local. En Joan Bou comenta que aquest és el plànol aprovat l’any 2007 i que actualment l’àrea d’urbanisme està treballant amb el cap de policia per introduir-hi millores, però que ara per ara, no existeixen més plànols de propostes de reforma. El comitè reclama que els plànols definitius siguin presentats a la comissió paritària abans de la seva aprovació.

En Francesc Puigdomènech pregunta qui serà el treballador que es situarà a la recepció de la planta -2 ja que, segons s’observa en el plànol presentat, tothom accedirà per aquesta planta. En Joan Bou explica que aquesta recepció serà de la policia i només s’utilitzarà fora de les hores d’atenció al públic com fins ara.


13. Paga complement de Festivitat de la Policia Local:

El comitè exposarà l’acord als membres de la policia local que formen part del comitè i a la següent reunió, es tornarà a tractar el tema.


14. Paga del complement de disponibilitat del personal de la UOS, i els complements de productivitat de la resta de personal:

El Secretari de l’ajuntament presenta una sèrie d’aclariments de jurisprudència sobre el tema:

La percepció del complement de productivitat exigeix l’efectiva realització de la prestació dels serveis, de manera que es considera ajustat a dret la no acreditació del complement durant els períodes d’interrupció de la mateixa.

La STSJ de Catalunya de 17/07/2002, entén que els dies no treballats per vacances anuals, assumptes propis i baixes per malaltia no són computables a efectes de productivitat.

S’acorda que es revisaran tots els complements relacionats amb la presència del treballador i s’intentarà seguir la mateixa línia que el que s’ha acordat pel pagament del complement de festivitat de la policia local. Es repassen tots els tipus de complements que actualment s’estan pagant a l’ajuntament per debatre quins estan relacionats amb la presència i quins no, i amb aquesta informació, l’ajuntament presentarà una proposta a la propera reunió.

Complement de productivitat
Coordinador àrea o complement especial responsabilitat
Complement de direcció
Complement de coordinació o cap de departament


UOS

Complement de disponibilitat
Complement de nocturnitat
Complement de substitució de cap
Complement de jornada partida
Complement de retén d’emergències elèctriques


POLICIA LOCAL

Complement de prolongació
Complement de nocturnitat
Complement jornada partida
Complement de festivitat
Complement de responsabilitat d’àrea
Dietes

Cal tenir en compte que el complement de direcció de l’àrea d’educació s’ha de tractar a part, ja que el sistema en què es reparteix aquest entre els treballadors que desenvolupen les tasques de direcció no és igual al de la resta.

El comitè demana a RRHH un llistat de totes les persones que actualment estan cobrant qualsevol tipus de complement.

Els casos de maternitat/paternitat no és el mateix, ja que el sou del treballador el paga la seguretat social. Es planteja el dubte de què passa ens els casos de compactació d’hores. S’intentarà resoldre aquesta qüestió per la propera reunió.

Per altra banda, el comitè demana quins són els casos excepcionals en els quals els treballadors de la UOS han de tenir disponibilitat per desenvolupar treballs fora de l’horari ordinari avisats sense antelació. Demana que es redefineixi el complement de disponibilitat ja que a vegades es barreja el concepte d’emergències amb el de disponibilitat per fer hores extra. En Joan Bou comenta que els casos excepcionals succeeixen molt poques vegades. El comitè vol deixar constància que els membres de la UOS no poden ser obligats a fer hores extra en casos que no siguin d’emergència si no han estat avisats amb una antelació, com a mínim, de 48 hores. En Francesc Puigdomènech diu que aquest complement és molt complex i que no tothom pot fer totes les feines, per això, hi ha gent que se l’avisa sovint i d’altres que no a causa de l’especificitat d’aquestes tasques. En Quim Fornés ratifica aquest punt.

El comitè demana que el complement de substitució de cap de la UOS en casos de vacances i de baixes IT es faci extensiu a totes les àrees.

De tots els complements de la policia local, que és un annex a part, en principi només es modificarà el complement de festivitat.


15. Calendari laboral 2009:

S’acorda que com que l’any 2009, el 15 d’agost i el 26 de desembre són dissabte, aquestes dues festes es traslladaran als dies 24 i 31 de desembre, dies en què l’ajuntament romandrà tancat.

Durant el mes d’agost no hi haurà l’obligació de treballar les tardes dels dilluns (dies 3, 10, 17, 24 i 31) i dels dijous (dies 6, 13, 20 i 27) i tampoc s’haurà de recuperar, per la qual cosa l’horari serà de 8 a 15 hores.

El comitè proposa tancar tots els dilluns i dijous a la tarda previs a festiu. El Secretari comenta que el registre de l’ajuntament només està obligat a obrir 5 hores al dia. L’ajuntament, però, no està d’acord en tancar tots aquests dies. Tot i això, accepta que un dilluns i un dijous del 2009 es tanqui a la tarda, sempre i quan els treballadors recuperin aquestes hores. S’acorda que el dijous 23 de juliol i el dilluns 7 de desembre a la tarda l’ajuntament estarà tancat.


16. Estat del control de presències:

A causa de problemes tècnics en la posada en marxa del programa del control de presència, la implantació definitiva s’està endarrerint, ja que l’objectiu és poder-ho implantar definitivament amb els mínims errors possibles. A més, el servidor existent no aguantava el programa però ara aquest problema ja s’està solucionant. Un cop estigui resolt i el programa funcioni correctament faran la formació.

El comitè pregunta quina solució s’ha previst per les persones que tenen problemes per fitxar ja que la màquina no reconeix la seva empremta dactilar. La Carme Ciurela explica que es faran targetes per fitxar per totes aquelles persones que no puguin fitxar correctament, a més, ens explica que en els casos puntuals en què una persona no hagi pogut fitxar el treballador haurà d’enviar un mail a RRHH i des d’allà s’entrarà al programa.


17. Proposta de modificació de les retribucions dels cursos que realitzen els professors de l’àrea d’educació:

La Tècnica de RRHH ens explica que a l’àrea d’educació hi ha professors que imparteixen cursos i tallers durant l’any i que se’ls paga com a hores extres. Al tractar-se de personal que no realitza el 100% de la jornada, per llei no se’ls pot retribuir les hores dedicades a aquestes activitats com a hores extraordinàries, i per això proposa pagar exactament el mateix import que es pagava fins ara, però com a complement de productivitat.

No s’arriba a cap acord i el tema es deixa pendent per tractar-lo a la propera reunió.


18. Permís de paternitat:

Aquest punt es deixa pendent per a la pròxima reunió, però RRHH ens fa entrega a tots els membres de la comissió del Reial Decret 295/2009, de 6 de març, pel qual es regulen les prestacions econòmiques del sistema de la Seguretat Social per maternitat, paternitat, risc durant l’embaràs i en la lactància natural per tal que tothom ho llegeixi abans de la propera paritària.