dijous, 20 de gener del 2011

Resum de la reunió de la Comissió Paritària del 26-10-2010

Assistents per part de l’Ajuntament:

 Joan Bou
 Quim Fornés
 Francesc Puigdomènech
 Teresa Salvador

Assitents per part del Comitè:

 Rafa Bernabé
 Laia Vidal


1. Aprovació, si escau, de l’acta del dia 23/09/2010


L’acta de la sessió del dia 23/09/2010 s’aprova per unanimitat.

2. Fixar calendari de reunions de la comissió


S’acorda que les properes reunions es celebraran en les següents dates:

 18 de gener de 2011 a les 12h
 8 de març de 2011 a les 12h
 3 de maig de 2011 a les 12h

3. Calendari laboral exercici 2011


Segons l’ordre TRE/309/2010, d'11 de maig, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals per a l'any 2011, seran festes laborals els dies següents:
 1 de gener (Cap d'Any).
 6 de gener (Reis).
 22 d'abril (Divendres Sant).
 25 d'abril (dilluns de Pasqua Florida).
 13 de juny (dilluns de Pasqua Granada).
 24 de juny (Sant Joan).
 15 d'agost (l'Assumpció).
 12 d'octubre (Festa Nacional d'Espanya).
 1 de novembre (Tots Sants).
 6 de desembre (Dia de la Constitució).
 8 de desembre (la Immaculada).
 26 de desembre (Sant Esteve).
A més de les festes esmentades, l’ajuntament fixa dues festes locals:
 3 d’agost (festa major)
 31 d’octubre
Aquest any només cal traslladar una festa, el dia 1 de gener de 2011, que cau en dissabte. L’ajuntament proposa el dia 21 d’abril (setmana santa), el comitè ha d’estudiar la proposta i donar resposta en el termini d’un mes, en cas contrari, quedarà fixada aquesta data.

4. Adscripcions pendents

Se’ns informa que s’ha lliurat als mestres de taller la fitxa de funcions i retribucions i que, si no hi ha cap al•legació, es preveu aplicar-ho a partir del mes de novembre. Com que la propera setmana no hi haurà JGL, ens comenten que ho passaran per decret d’alcaldia.

Ens informen que quedarà pendent una adscripció de mestre taller ja que actualment la treballadora es troba de permís de maternitat. Un cop s’incorpori, es farà la seva adscripció.

El Joan Bou ens comunica que continuen treballant en les altres adscripcions pendents i ens informa del punt en què es troben.

5. Revisió de les factures de trucades amb mòbils de l’Ajuntament (Regidors i tècnics)

El Joan Bou ens informa que, arran d’una incidència produïda el passat estiu, l’Ajuntament ha decidit establir un protocol de control de les trucades que es fan amb els mòbils de l’Ajuntament, tant de regidors com de treballadors.

La Llei de Protecció de Dades de caràcter personal diu que no es pot dur a terme aquest control si abans no es fa una comunicació a la persona afectada que es realitzarà un seguiment per tal de detectar possibles irregularitats.

El Quim Fornés proposa que es fixi un màxim mensual i així la persona ha de controlar l’ús que fa del mòbil. El comitè comenta que en els sindicats ho fan així.

El Joan Bou comenta que el que s’està estudiant és controlar la despesa i possibles irregularitats.

El control que s’estan plantejant és a 3 nivells: trucades fora de l’horari laboral, trucades amb cost fora del normal i nombre de trucades.

El comitè pregunta qui seria la persona encarregada de fer aquest control.

La proposta de protocol és:

1. La factura arribaria a informàtica, que faria un control aleatori.
2. En cas de detectar alguna anomalia farien un informe dirigit a RRHH.
3. RRHH demanaria explicacions a la persona que disposa del mòbil en el qual s’ha detectat la irregularitat.

En Francesc Puigdomènech comenta que aquest últim punt ho hauria de fer el regidor corresponent. La tècnica de RRHH diu que aquesta tasca es delegaria al tècnic, amb el vistiplau del regidor, en base a un protocol que s’hauria d’elaborar.

En Francesc Puigdomènech diu que caldria buscar una fórmula més senzilla ja que tot deriva d’una sola incidència.

La tècnica de RRHH diu que cal elaborar el protocol, així tot treballador/regidor que disposa de mòbil sap el que comporta i es pot controlar posteriorment. Ens informa que la proposta s’està elaborant des de secretaria i que, tan aviat com estigui elaborada, es presentarà a la comissió paritària per a la seva aprovació.

6. Sol•licituds d’ajuts per estudis

Es planteja la situació d’un treballador que està de baixa per IT per una operació i que demana fer un curs de formació presencial mentre està en procés de recuperació (no relacionat directament amb el seu lloc de treball però sí per a una possible promoció).

Segons la tècnica de RRHH el treballador té dret a formació, però al ser presencial, podem tenir problemes amb la Seguretat Social en cas que es fes mal anant-hi. S’ha realitzat la consulta a la Diputació de Barcelona i ens proposen pagar el curs un cop es reincorpori el treballador.

El comitè fa constar que, si el curs fos a distància, no hi hauria cap tipus de problema ja que seria totalment compatible amb la recuperació del treballador.

En Quim Fornés diu que no es pot acceptar que un treballador estigui de baixa per recuperar-se i al mateix temps surti de casa i no faci repòs per anar a fer formació.

El Francesc Puigdomènech està d’acord amb el que comenta el Quim Fornés.

El comitè comenta que no hi ha cap llei que prohibeixi fer formació mentre s’està de baixa. La tècnica de RRHH diu que en cas de baixa per maternitat sí que està clar que es pot fer formació ja que no és una baixa si no un permís (suspensió del contracte). El comitè diu que no es pot generalitzar i que cal valorar cas per cas.

En aquest cas, com que implica desplaçaments i aquests no són compatibles amb la situació d’IT, no s’accepta aquesta petició.

7. Protocol d’assetjament sexual

La comissió paritària acorda portar el protocol a la JGL per a la seva aprovació.

8. Distribució de les hores sindicals dels membres del Comitè i de la Junta de Personal

Queda pendent que el comitè faci un escrit amb la distribució de les hores sindicals dels seus membres per passar-lo als regidors de les àrees corresponents.

9. Promoció auxiliars administratives

El Joan Bou ens comenta que faran la proposta de la promoció de les auxiliars administratives un cop tinguin el capítol I del pressupost del 2011.

El comitè demana que, per a realitzar la proposta de la promoció, es tingui en compte el personal de l’OAC.

El Joan Bou diu que inicialment eren al llistat. Es van treure només per fer un estudi econòmic, però en cap cas se’ls nega la possibilitat de promocionar.

La tècnica de RRHH aclareix que el personal de l’OAC no té un complement per fer aquesta feina, sinó que aquests llocs de treball estan valorats millor en la RLT ja que es van valorar altres aspectes que en la resta d’auxiliars administratius no es valoren.

El comitè comenta que potser seria més correcte que fos un complement i no pas, un sou més alt per aquest lloc concret.

S’acorda que s’inclouran en el llistat per elaborar la nova proposta que ha de fer l’ajuntament.

L’ajuntament també vol fer constar que no tots els llocs d’auxiliar administratiu/va han de passar a ser d’administratiu/va, sinó que estarà en funció de les tasques que realitzin en el seu lloc de treball. De totes maneres, un auxiliar pot acudir a qualsevol promoció a administratiu.

El comitè comenta que cal fer la provisió del lloc de treball de l’OAC. La tècnica de RRHH aclareix que en aquest cas s’ha de fer per concurs de mèrits i que hi pot participar la resta d’auxiliars administratius/ves funcionaris/àries.

Es debat sobre les diferents possibilitats que hi ha per fer la promoció. Estem d’acord que quan es convoquin les promocions internes es pot presentar tothom que compleixi els requisits, és a dir, que les places no són propietat de ningú. Es descarta fer la promoció per antiguitat ja que s’acota molt la gent que s’hi pot presentar.

10. Preparació per la Mitja Marató

En la passada reunió de la comissió paritària es va acordar que l’ajuntament passaria una valoració econòmica. Se’ns informa que encara no han pogut preparar aquest informe i quan ho tinguin ens ho faran arribar.

11. Convocatòries pendents

El comitè pregunta quins són els criteris que es segueixen per marcar el calendari de les convocatòries pendents.

La tècnica de RRHH explica que a principis d’any, juntament amb els membres del comitè que formen part de la comissió de contractació es va fer un calendari de les convocatòries de l’oferta pública d’ocupació, però pel mes de maig ja no es complia amb la planificació a causa de peticions, compromisos, substitucions d’urgència, etc. Se’ns informa que fins el 25 d’octubre, s’han resolt 17 convocatòries, mentre que l’any 2009 només es van fer 16 procediments selectius.

El Joan Bou comenta que a l’equip de govern li és igual quin criteri es fa servir per establir el calendari de convocatòries i que els agradaria poder-ne fer més però no hi ha prou recursos.

12. Nivell C per auxiliar administratiu/va

El comitè pregunta per quin motiu a totes les places d’auxiliar administratiu/va es demana el nivell C i, en canvi, a altres categories laborals dins del mateix grup C2 no.

La tècnica de RRHH explica que amb els policies el nivell de català ve fixat per la llei i amb el personal de brigada (oficials de paleta i pintors), atès que no han d’escriure documents per enviar fora l’ajuntament, només se’ls demana el nivell A (elemental). Comenta que aquest tema es va tractar directament amb l’oficina de català i està marcat a la RLT.

El comitè comenta que per accedir a una plaça del grup C2 n’hi ha prou amb el graduat escolar, però en canvi, amb aquest no s’obté el nivell C. Per tant, sembla una incoherència demanar aquest nivell per a una plaça d’aquest grup.

La tècnica de RRHH consultarà el decret que marca les equivalències dels certificats de català . Actualment, amb l’ESO s’obté el nivell C de català.

13. IPC

El comitè pregunta si tenen previst pagar el diferencial de l’IPC i quan es farà. El Joan Bou diu que políticament encara no s’ha decidit res.

El comitè diu que no és il•legal pagar el diferencial de l’IPC, ja que en el conveni es parla de Fons de Modernització i com a dada de referència fa servir aquest valor. El comitè demana que un cop hagin pres una decisió, s’informi la comissió paritària.

14. Altres

El Joan Bou ens informa que han substituït per urgència a un agent de la policia i de com ha anat el procés.