dijous, 20 de gener del 2011

Carta oberta al personal de l'Ajuntament de la Garriga

L’aturada de la negociació del conveni, les 35 hores, l’IPC i l’Assemblea

Companys i companyes,

Com bé sabeu, els darrers mesos de 2010 es va iniciar la negociació del que hauria de ser el nou conveni col•lectiu dels treballadors i treballadores de l’Ajuntament de la Garriga.

Una de les propostes de la plataforma de negociació redactada i presentada pel Comitè Unitari era la de tendir cap a la jornada laboral de les 35 hores. Probablement recordareu que, després de la jornada de vaga del 8 de juny de 2010 i de la retallada salarial que vam patir, l’Alcaldessa ens va convocar a una reunió a la Sala de Plens on, entre d’altres coses, en parlar de les possibles maneres de compensar la disminució dels salaris, va admetre que per primera vegada pensava que caldria negociar amb bona predisposició la reducció de la jornada de treball fins a les 35 hores setmanals. Aquesta és una de les reivindicacions que, amb més o menys força, ha estat sempre present al nostre ajuntament, i, sense anar, més lluny, és una realitat (en molts casos fruit de negociacions ben recents) en ajuntaments com els de l’Ametlla del Vallès, les Franqueses del Vallès, Caldes de Montbui, Montornès del Vallès, Lliçà d’Amunt o Vilanova del Vallès.
Poc després d’aquesta reunió convocada per l’alcaldessa, el Comitè es va reunir amb ella i altres representants de l’equip de govern per a començar a moure la negociació de les 35 hores. En aquesta trobada es va demanar que des del Comitè es fes una avaluació del personal de més que es requeriria en determinades àrees (Policia, Esports, Ensenyament) en cas que es reduís la jornada laboral. El resultat es va entregar durant el mes de setembre. I no va ser fins al mes de novembre que el Comitè va aconseguir tornar a mantenir una reunió amb l’alcaldessa, una vegada l’equip de govern ja havia avaluat els números presentats.
En aquesta reunió, l’alcaldessa va dir que mai no ha estat d’acord amb el tema de les 35 hores i que mai no ha dit en públic que la seva postura envers aquesta qüestió havia canviat i que la podia arribar a entendre després de la retallada del 5% dels sous. Va dir també que no es poden barrejar tots dos temes, ja que no tenen res a veure. També exposà que les 35 hores suposen per a l'Ajuntament un augment de la despesa en personal, ja que s'hauria d'augmentar el personal en Esports, Ensenyament i Policia (i féu els seus números no atenent els càlculs que havien fet els membres del comitè des del seus departaments).

En aquestes mateixes dates es començava també la negociació del conveni. Quedà aturada també de seguida, ja que l’equip de govern argumentava que era un conveni de màxims i que les millores socials, de conciliació, etc. que plantejàvem sempre les traduïen en diners, i no estaven disposats a negociar-les. De fet, sembla que la intenció de l’equip de govern era simplement actualitzar el conveni amb les qüestions derivades de l’EBEP i d’altres normatives aprovades ens els darrers anys, i amb els acords presos a la comissió paritària.
Davant d’aquesta evident manca de voluntat negociadora, el Comitè Unitari va decidir interrompre la negociació del nou conveni, per no perdre temps ni esforços en una qüestió de la qual no es podria treure res de profit.

Enmig de tots aquests temes hi ha també la qüestió del pagament del diferencial de l’IPC que preveu el conveni vigent. L’Ajuntament no ha fet efectiu ni el pagament de l’any 2009, ni el de l’any 2010. S’ha tret el tema diverses vegades a la comissió paritària, però l’Ajuntament sembla que està buscant arguments per a intentar no fer efectiu aquest pagament mai més.

Per tots aquest motius, és evident que cal la convocatòria d’una assemblea on, entre tots i totes, valorem la situació actual i consensuem quines han de ser les estratègies i accions a emprendre a partir d’aquest moment. Es tracta, en tots els casos, de qüestions molt importants referents a les nostres condicions de treball, i l’Ajuntament està demostrant un nul interès i un evident menyspreu per les nostres reivindicacions i en alguns casos, fins i tot, per allò que preveu el conveni vigent. Per tant, és del tot necessari, si volem aconseguir alguna cosa, que actuem conjuntament i coordinada tot el personal municipal.

Us convoquem, doncs, a la propera Assemblea Ordinària de treballadors i treballadores de l’Ajuntament de la Garriga:

• Dijous 3 de febrer
• A les 13:45 h.
• A la Sala de Plens de l’Ajuntament


L’assemblea tindrà el següent ordre del dia:

1. Explicació de la situació actual de les negociacions del conveni i altres temes.
2. Debat i propostes d’estratègies i accions a emprendre entre tots i totes.

Esperem la vostra assistència a la reunió, la vostra participació decidida i la vostra ajuda en la difusió d’aquesta carta entre totes les persones treballadores de l’Ajuntament de la Garriga.


Salut!


Comitè Unitari de l’Ajuntament de la Garriga
La Garriga, 19 de gener de 2011