divendres, 12 de març del 2010

Resum de la reunió extraordinària de la Comissió Paritària del dia 16-02-10

Assistents:

- Joan Bou
- Francesc Puigdomènech
- Joaquim Fornés
- Joaquim Rossell
- Teresa Salvador
- Rafa Bernabé
- Eduard García
- Esther Campos
- Laia Vidal

1. Actes anteriors:

La tècnica de RRHH proposa la signatura de les actes anteriors 26/11/2009 i
11/01/2010.

En Joan Bou introdueix la reunió exposant que aquesta és una reunió extraordinària amb un punt únic que és el reglament del fons social, en el qual s’havien de fer unes modificacions a petició del comitè i que bàsicament això és el què es tractarà.

La reunió ha d’acabar com a molt tard a les 13h ja que a aquesta hora hi ha convocada una reunió del comitè de seguretat i salut. Si després de parlar del fons social d’aquest any queda temps, es podran tractar altres temes fora de l’ordre del dia.

Tenim dues actes pendents de signar què s’han enviat per correu electrònic a tots els membres de la comissió. Si tothom hi està d’acord es poden signar ara i si no, es pot deixar per la propera ja que aquesta es tracta d’una reunió extraordinària. El Rafa comenta que falta un comentari del Francesc Puigdomènech en què va dir que “quan ells estiguessin al govern ja veuríem” i que és prou important com per sortir a l’acta. La tècnica de RRHH diu que el que posa a l’acta “El Sr. Puigdomènech diu als presents que per ell no perdin ni un minut, doncs diu que ell no és res ara a l’Ajuntament. Ja arribarà el seu moment. Acte seguit marxa de la reunió” és literalment el que hi ha a l’àudio què també ens van fer arribar per correu. El Rafa diu que ell creu que no va dir això o que si més no, li va semblar que ho va dir en to d’amenaça. La tècnica de RRHH diu que això donava a entendre però que les paraules textuals van ser aquestes. El Rafa diu que no va rebre l’àudio, que no sap per quin motiu ell no rep tots els correus que s’envien des de l’ajuntament. Preguntaran als informàtics quin és el problema. En Joan Bou diu que es deixa en suspens aquesta acta fins que es revisi l’àudio.

En Joan Bou pregunta si hi ha algun tema respecte a l’acta del dia 11 de gener de 2010. Es dóna l’acta per aprovada per unanimitat dels assistents. En Francesc Puigdomènech diu que ell, de moment, no signa l’acta de la reunió.

2. Reglament de fons social:


El comitè exposa que les modificacions del reglament del fons social han sorgit arrel d’una reclamació d’un treballador que va fer constar que l’escala de sous que s’utilitza com a base de càlcul estava desfasada respecte dels sous actuals, ja que actualment no hi ha cap treballador que entri en el grup 1. Així doncs, tenint en compte que la modificació d’aquesta escala no implica cap augment de pressupost ja que aquest és el 0.5% del capítol I, es proposa augmentar en 200€ el sou meritat de cada categoria salarial. Per tant, quedaria de la següent manera:


Salari mensual meritat en euros, € / Categories salarials (CS)
menys de 1.100 (1)
Menys de 1.300 (1)
1.101-1.400 (2)
1.301 – 1.600 (2)
1.401-1.700 (3)
1.601 – 1.900 (3)
1.701-2.000 (4)
1.901 – 2.200 (4)
2.001 – 2.300 (5)
2.201 – 2.500 (5)

La resta del reglament és tot igual, només s’ha fet aquesta modificació que es passa per paritària per tal de que es doni el vist i plau.

La tècnica de RRHH comenta que li han arribat queixes que no hi ha ajuts per estudis. Tot i que el reglament d’indemnitzacions diu que es donaran aquest tipus d’ajuts, no està inclòs en el reglament del fons social i, per això, actualment no hi ha cap treballador/a que en pugui gaudir. També comenta que aquest punt ja el va tractar amb la comissió de fons social del comitè i que li van comentar que aquest aspecte s’està treballant des del mateix reglament de formació. El Rafa Bernabé explica que de moment, es seguirà aquest criteri, no es modificarà el reglament de fons social d’aquest any i que el tema dels estudis es desenvoluparà en el reglament de formació.

El comitè explica que els estudis seran sempre relacionats amb el lloc de treball, ja que s’entén que l’ajuntament ha de promoure estudis adients amb el lloc de treball o amb una possible promoció horitzontal o vertical. Tot això quedarà regulat al reglament de formació i caldrà crear una comissió de seguiment de la formació del personal.

Tornant al tema del reglament del fons social, el comitè vol avançar que pel proper any es vol simplificar aquest reglament ja que actualment és un sistema força complicat o bé demanar que es destini un treballador/a durant 15 dies per dur a terme aquesta tasca. En Joan Bou diu que a RRHH hi ha molta feina i que no poden destinar una persona temporalment a calcular el fons social i que, per tant, el més adequat seria simplificar el procediment tot i que aleshores no sigui tan personal. La tècnica de RRHH diu que una opció seria calcular-ho tenint en compte el sou brut anual, sense tenir en compte les jornades. El comitè diu que igualment caldria tenir en compte la jornada ja que si no, no seria just, ja que la gent amb menys jornada, quedaria en el grup més baix i per tant li correspondria percebre més. A més, la tècnica de RRHH diu que no s’ha de descartar les hores extra ja que és part de la retribució que percep el treballador i que no caldria tenir en compte la jornada, si no extrapolar-ho al 100% de la jornada. Considera que és més correcte prendre les dades anuals i no com s’està fent ara.

El comitè diu que quan es comunica al personal les retribucions percebudes per fer la declaració de renda, seria bo fer-ho coincidir amb el fons social per tal que la gent ja sàpiga en quin grup es troba. La tècnica de RRHH ens comenta que això ja es va parlar amb la tresorera de l’Ajuntament i que el motiu pel qual es treu més tard és perquè la gent ho perdia i a l’hora de fer la declaració s’havia de tornar a repetir. El comitè diu que ara en principi no hi hauria d’haver aquest problema ja que les nòmines s’envien per mail i tothom ho tindrà guardat. Preguntaran als informàtics si és possible enviar-ho per mail a tots els treballadors juntament amb la nòmina de febrer.

3. Al•legacions al pressupost general:


El comitè vol comentar un altre tema referent a les al•legacions que va presentar al pressupost general. No està d’acord a la resposta rebuda per part del Ple de l’ajuntament a les al•legacions formulades ja que considera que si hi ha un canvi en la relació de llocs de treball s’ha de consensuar i comunicar prèviament a la representació del personal i que per tant, no es tracta d’una reclamació pròpiament del pressupost si no de la forma en què s’ha tramitat aquest. El comitè diu que ara mateix s’està valorant, juntament amb un bufet d’advocats, presentar un contenciós al pressupost o quin procediment s’ha de seguir. En Francesc Puigdomènech comenta que ell no n’està al cas i en demana còpia. En Joan Bou comenta que aquest tema està a l’expedient del Ple i que per tant, no hi ha cap problema en fer-li arribar de nou.

4. Adscripcions pendents:

El comitè vol fer constar que l’ajuntament s’havia compromès en una reunió paritària a realitzar totes les adscripcions pendents abans del dia 12 de febrer de 2010. El Joan Bou diu que no han tingut prou temps, però que ara ja han realitzat tots els càlculs i que abans de dues setmanes ja s’ha quedat amb la Neus Bulbena que s’hauran fet totes les adscripcions que falten. Comenta que segueix havent-hi alguna adscripció que presenta alguns dubtes però que en principi estan totes resoltes.

5. Instàncies presentades a l’ajuntament:


El comitè comenta que el dia anterior havien d’assistir a una reunió amb el secretari referent a la no resposta o tardança per part de l’ajuntament a les instàncies presentades pel comitè.

Per altra banda es vol saber per què no es fa arribar còpia al comitè de les al•legacions que es presenten als processos selectius realitzats a l’ajuntament.

El secretari diu que això només ha passat una vegada, que un treballador de l’ajuntament va presentar una queixa puntual i que quan el comitè li va preguntar al respecte ja va dir que no hi havia cap problema en què consultessin aquesta instància. Ens comenta que ja van realitzar dues reunions amb la persona que va presentar la instància i que ja se li va admetre que el procés de selecció que es va fer es pot millorar i que per això seguiran treballant però que en aquest cas l’al•legació es considerava resolta pel tribunal. El comitè insisteix que en cap moment d’aquest procés es va comunicar al comitè i que això, moltes vegades es soluciona permetent l’assistència d’un membre del comitè al tribunal en tots els processos selectius. El Joan Bou comenta que tal i com es va quedar a l’última paritària l’ajuntament estudiarà permetre l’assistència del comitè als tribunals de selecció.

El secretari diu que cada vegada s’intenta millorar els processos selectius i que per això l’ajuntament es va adaptant a les noves normatives que sorgeixen, com per exemple la llei de protecció de dades.

En Joan Bou comenta que el treballador o opositor que presenta una instància a l’ajuntament ho hauria de fer paral•lelament al comitè. Si aquest no ho indica, l’ajuntament pot comunicar-ho al comitè però no té l’obligació de fer-ho.

El comitè diu que per altra banda, també cal que l’ajuntament contesti les instàncies/reclamacions en un termini no superior a 1 mes. La tècnica de RRHH diu que sempre es contesten en el termini establert, excepte la dels dies de lliure disposició de l’EBEP ja que es va haver de fer la consulta a la Diputació de Barcelona.

El comitè exposa que vol deixar dues coses clares: en primer lloc que part del comitè pensa que hauria d’estar present en els tribunals, a títol individual, i que això és una gran responsabilitat que no tots creuen que s’ha d’assumir. El Quim Fornés diu que els polítics no deleguen aquesta responsabilitat en els tècnics, sinó que la llei de la funció pública diu que els processos de selecció són competència dels tècnics.

En segon lloc, el comitè vol aclarir que el que reclama en aquest cas és que les proves de selecció siguin totalment objectives, i que el tribunal disposi del llistat de preguntes-respostes en el moment de l’avaluació. Es comenta el tema de les faltes d’ortografia. No es pot baixar la nota per faltes ja que no està a les bases, sinó que l’únic requisit es presentar el nivell b o c de català segons el cas.

En Francesc Puigdomènech pregunta si l’ajuntament admet que s’ha equivocat en l’últim procés selectiu i demana que què farà amb la gent que van suspendre en aquest procés. El secretari diu que no es van equivocar i que entenen que el que van valorar en aquell moment era correcte i que el resultat del procés es manté. El Francesc Puigdomènech insisteix en què no s’ha seguit un criteri clar a l’hora de valorar els exàmens de les persones que es van presentar a l’últim procés de selecció realitzat i que vol saber quin criteri es va fer servir per graduar la valoració dels exàmens. El comitè també està d’acord que, en aquest procés, les preguntes eren bastant subjectives i per tant difícils d’avaluar. El secretari diu que no és el mateix un concurs oposició on hi ha un examen basat en un temari concret que un concurs de mèrits. La prova pràctica es va posar expressament per descartar persones que no tinguessin certs coneixements al respecte ja que s’havia presentat molta gent a aquesta convocatòria. El Quim Fornés diu que a vegades es puntua més alt segons la forma d’expressar-se. En Joan Bou diu que encara que es valorés baix, el criteri va ser el mateix per totes les persones que es van presentar en el procés, així doncs, no hi ha cap problema. El comitè comenta que el que es qüestiona no és la puntuació en concret, si no el fet que es posés una prova subjectiva per filtrar. El comitè pregunta si a les entrevistes es fan les mateixes preguntes per tothom, la tècnica de RRHH afirma que sí, es segueix la mateixa plantilla a totes les entrevistes, el secretari fa el matís que es fa la mateixa entrevista però que en els casos en que l’opositor ja treballa a l’ajuntament hi ha algunes preguntes que no es formulen.

6. Conserge esports:

Es tracta el tema d’un conserge que ha guanyat la plaça recentment i ara no cobra el CPT que estava cobrant. En Joan Bou explica que aquesta persona no tenia la plaça, estava d’interí, i que per tant, quan aquesta plaça es va convocar es va fer sense el CPT. El secretari comenta que no pot ser que si la convocatòria la guanya l’interí tingui un sou, i que si ho fa una altra persona sigui un altre. En Joan Bou diu que no entén que el comitè pugui estar d’acord que es pagui un CPT en una plaça de nova creació, ja que va en contra de la filosofia de la valoració de llocs de treball. El comitè diu que entén la postura de l’ajuntament que les places noves han de tenir el sou pactat, però que també entén al treballador perquè està cobrant menys que la resta de companys que fan la mateixa feina i tenen CPT. En Joan Bou diu que no es pot justificar de cap de les maneres, el comitè diu que es podria pagar un complement a aquest treballador per igualar a la resta de companys i no crear un greuge econòmic. En Joan Bou diu que tampoc poden acceptar això ja que crearien un precedent.

Per altra banda, el comitè comenta que no es valora la penositat de treballar el cap de setmana i que aquest és un error de la valoració de llocs de treball. Ara ens trobem que hi ha llocs de treball en què toca treballar quasi tots els caps de setmana i no se’ls ho valora. La tècnica de RRHH demana si això també s’hauria de tenir en compte en treballadors que es contracten de forma esporàdica. El comitè diu que entén que no, que està implícit en el sou que es paga a aquest treballador puntualment.

El comitè també comenta que seria convenient que els contractes reflectissin quina és la jornada laboral del personal, ja que no es pot posar de dilluns a diumenge i estar sempre a disposició de l’ajuntament. S’hauria d’acabar amb aquest tipus de contracte, ja que el treballador no té descans i a més, no sap quines hores són extra i quines són dins de la jornada laboral. En Joan Bou diu que s’hauria de revisar els contractes per mirar que això no passi. El comitè diu que en aquests casos potser s’hauria de treballar amb quadrants, però que només el col•lectiu de la policia hi està acostumat, en canvi altres àrees tenen més conflicte per diferenciar laborals de festius.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Benvolguts companys,
Divendres 9/04/2010 varem estar revisant amb la Maria Antònia el quadre de càlcul del Fons Social 2009 i ens varem adonar que en aquest darrer quadre, que se suposa que és el definitiu, hi havia 5 persones més que en el primer. És a dir, 5 persones, entre elles una del Comitè, que van presentar la seva sol•licitud fora de termini (una el 4/03 i les altres entre el 29 i 30 de març), que s’han tingut en compte alhora de fer els càlculs.

A la carta que ens van enviar deia: “El termini per presentar les sol•licituds del nou Fons Social s’inicia a partir del 1 de febrer i s’acaba el dia 19 de febrer de 2010. Molt important: les sol•licituds fora de termini no seran vàlides”.

Ens preguntem per què aquest any s’han fet excepcions i en anys anteriors no? Com es justifiquen aquestes excepcions? És just pels companys que en anys anteriors es van quedar fora per no presentar-ho dins del termini?

També ens qüestionem que si es va obrir o ampliar el termini per presentar sol•licituds, no s’hauria d’haver fet públic per tothom? Perquè si hi havia algú més que va quedar fora o que s’hagués deixat alguna cosa per entrar tingués el mateix dret que aquestes persones.

Creiem que és un tema que ens afecta a tots i que tenim dret a decidir sobre aquest tema.
Què opineu?

Les vostres companyes de Recursos Humans.

Anònim ha dit...

A mi em sembla bastant greu i que diu molt poc a favor nostre (com empresa). Fa uns anys quan estava a l'ambulatori no se'm va notificar que s'obria el termini per presentar els papers per el fons social, quan em vaig assabentar el termini s'havia acabat aquell mateix dia i al dia següent vaig venir a portar els papers i no me'ls van acpetar, per fora de termini...
Ara em sembla molt malament que altres sol·licituts s'hagin aceptat. Recordeu que jo tinc un fill amb una discapacitat i a més els meus nens estaven en edat escolar, ulleres, ortodòncies.. vaja que l'any abans havia cobrat uns mil euros i aquell any em vaig quedar sense res... No crec que sigui just, sembla que hi hagi gent de varies "categories" treballant en aquest ajutnament.
Dulce.

Anònim ha dit...

Fa uns anys vaig informar sobre el Fons Social (com a treballadora social) a un noi que havia fet un Pla d'Ocupació de l'Ajuntament. Era una persona molt "despistada" i va portar els papers fora de termini. Vaig parlar amb el Comitè i no hi va haver res a fer, la qual cosa vaig acceptar (els terminis s'han de complir). Al despistat li vaig retreure la seva irresponsabilitat, sobretot perquè tenia 4 fills i segurament els hauria anat molt bé el que els corresponia.
No dubto que no hi ha cap mala intenció en l'ampliació del termini, però s'hauria d'haver informat a TOTHOM.
Cordialment,

Núria Branzuela

esther lara ha dit...

JO ESTIC D'ACORD AMB ELS COMENTARIS, I TROBO MOLT GREU QUE A MÉS ENTRE ELS QUE HO HAN PRESENTAT TARD HI HAGI ALGÚ DEL COMITÈ.
TOTS ELS QUE TREBALLEN A L'ADMINISTACIÓ HEM DE TENIR PRESENT ALLÒ DE LA DONA DEL CÈSAR, QUE A MÉS DE SER HONRADA, HO HA DE SEMBLAR.
ESTHER LARA

Anònim ha dit...

Ja m'agradaria veure a més d'un barallar-se cada any amb les sol·licituds dels Fons Social, i atendre cada cas de forma individualitzada. Clar, que tots estareu pensant que el que està al Comité es per què vol, i ho ha escollit de forma voluntària, peró no us oblideu que d'una forma o d'altre, bé o regular, treballan de forma desinteresada pel bé de tots plegats. Aixó si, els terminis són els terminis.
Per últim no estaria del tot malament veure aquest ritme de comentaris, quan es tracta de comentar les actes on els representants de l'empresa d'una forma reiterada es neguen a posar-hi solucions a demandes històriques de tots els treballadors de l'Ajuntament, de les quals el Comité no s'oblida i posa damunt de la taula, una vegada darrera d'altre, sense que els hi facin gaire cas. Recordeu que criticar-los es instructiu i recolzar-los també.

Jorge Juez

Anònim ha dit...

Pot ser no s'han admés fora de termini i el que si s'ha fet es admetre unes instrancies presentades posteriorment en el seu periode d'al·legacions. NO????. Perqué sempre pensem malament??
I un membre del comité, té el mateixos drets que els altres treballadors de l'ajuntament????