divendres, 20 de novembre del 2009

Resum de la comissió paritària del dia 9-11-09

Resum reunió Comissió Paritària de Relacions Laborals
(9 de novembre 2009)


Per part de l’ajuntament:
 Joan Bou
 Quim Fornés
 Francesc Puigdomènech
 Teresa Salvador

Per part del Comitè:
• Rafa Bernabé
• Eduard García
• Laia Vidal
• Esther Campos


A l’inici de la reunió, en Francesc Puigdomènech vol comentar dues coses a títol personal abans de començar amb l’ordre del dia. En primer lloc informa a tots els membres assistents que la reunió serà gravada, igual que les reunions de l’OAMC, per tal que posteriorment es puguin fer les actes amb la màxima fidelitat possible. En Joan Bou comenta que això no es pot fer ja que el reglament de la comissió paritària no ho reflecteix, a no ser que tots els membres de la comissió hi estiguin d’acord. En Quim Fornés diu que només es graven aquelles reunions en les quals posteriorment es fa una acta oficial. En Rafa Bernabé comenta que, des que s’ha aprovat el reglament de la comissió paritària, de totes les reunions s’ha de fer una acta oficial. En Joan Bou pregunta si tothom hi està d’acord i cap membre s’oposa a que es faci la gravació. S’acorda que partir d’ara, l’ajuntament gravarà les reunions de la comissió paritària i aquesta no s’esborrarà fins que estigui aprovada pels membres de la comissió a la sessió següent.

Per altra banda, en Francesc Puigdomènech reclama la puntualitat de tots els membres de la comissió ja que la present reunió ha començat amb mitja hora de retard pel fet que no hi havia prou quòrum per part dels polítics. En Joan Bou fa constar que aquesta reunió s’havia posar en aquest horari per tal que hi pogués assistir l’Oriol Ramon tot i que a ell, no li va gens bé venir a aquesta hora per temes laborals. Tot i així, a partir d’ara, vist que l’Oriol Ramon tampoc assisteix en aquest horari, es canviarà en un altre que vagi bé a la resta d’assistents.

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior (10/03/09, 27/03/09, 24/04/09 i 4/06/09).

En Francesc Puigdomènech vol preguntar quin és el motiu pel qual es va denegar el vot ponderat a les reunions de la comissió paritària. Es busca l’acta d’aquesta reunió i trobem que es va descartar aquesta opció perquè el procés seria molt complicat atès que en aquesta comissió no hi participen tots els grups polítics i, aleshores, no quedava molt clara la forma de dur a terme aquesta votació.

Per altra banda vol saber perquè a l’acta posa que s’ha aprovat el reglament de la comissió paritària si aquest encara està pendent de correcció. La secretària de la reunió respon que el reglament s’ha enviat a l’Oficina de Català per a la seva revisió ortogràfica i semàntica, però no per a canviar el contingut del reglament. En Francesc Puigdomènech diu que caldria que en el reglament de la comissió constés el nom de les persones que la formen. L’Eduard Garcia explica que el nom de les persones que integren aquesta comissió es troba en el document de la seva constitució, no en el seu reglament.

El Rafa Bernabé recorda que es va quedar que la secretària de la reunió portaria l’ordinador portàtil a cada sessió per tal de corregir in situ l’acta i que, un cop aprovada, sigui signada per tots els membres de la comissió assistents a la reunió.

2. Entrega del Reglament de funcionament de la Comissió Paritària corregit per l’Oficina de Català de la Garriga.

Entre tots es corregeix el reglament seguint les indicacions de l’Oficina de Català. En Francesc Puigdomènech demana que un cop fetes aquestes modificacions es passi de nou el document modificat per tal que tothom el pugui revisar. S’acorda que s’adjuntarà el reglament a l’acta de la reunió.

3. Aprovació del calendari de reunions d’aquesta Comissió.

En Joan Bou explica que els dies proposats per a les següents reunions de la comissió paritària són els següents:

• 09/11/2009 de 12 a 14h.
• 11/01/2010 de 12 a 14h.
• 11/03/2010 de 12 a 14h.
• 10/05/2010 de 12 a 14h.
• 08/07/2010 de 12 a 14h.

Ara per ara s’ha posat el calendari fins al juliol del 2010, però en casos d’urgència es pot convocar qualsevol reunió extraordinària a part de les ja proposades. De moment, com que hi ha molts temes oberts, s’acorda que es convocarà una reunió extraordinària el dia 26 de novembre a les 10h del matí.

El Rafa Bernabé vol fer constar que qualsevol membre de la comissió pot convocar una reunió extraordinària.

En Francesc Puigdomènech demana si les reunions es poden fer a les 10h enlloc de les 12h. En Joan Bou diu que revisarà l’agenda per si totes les reunions proposades es poden avançar.

4. Aprovació del calendari laboral de 2010.


La Generalitat ha establert el següent calendari laboral per a l’exercici 2010:

• 1 de gener (Cap d’any, divendres)
• 6 de gener (Reis, dimecres)
• 2 d’abril (Divendres Sant)
• 5 d’abril (Dilluns de Pasqua Florida)
• 1 de maig (Festa del Treball, dissabte)
• 24 de juny (Sant Joan, dijous)
• 11 de setembre (Diada Nacional de Catalunya, dissabte)
• 12 d’octubre (Festa Nacional d’Espanya, dimarts)
• 1 de novembre (Tots Sants, dilluns)
• 6 de desembre (Dia de la Constitució, dilluns)
• 8 de desembre (la Immaculada, dimecres)
• 25 de desembre (Nadal, dissabte)

A més les festes locals del proper any són: 24 de maig (2a Pasqua, dilluns) i 30 de juliol (Festa Major, divendres).

Així doncs, durant el proper any hi ha tres festes que cauen en dissabte. L’ajuntament proposa traslladar dues d’aquestes festes al 24 i 31 de desembre i decidir què es fa amb el tercer dia. El comitè proposa que el tercer dia sigui un dia de lliure disposició pel treballador. En Quim Fornés proposa que el dia 1 d’abril (setmana santa) es tanqui l’ajuntament i en Francesc Puigdomènech hi està d’acord. En Joan Bou exposa que l’ajuntament no pot tancar per setmana santa ja que en aquelles dates hi ha molta gent que aprofita per venir a l’ajuntament a fer tràmits. S’acorda per tant, que el dia 24 i 31 ja es fixen com a festiu i que a la propera reunió es plantejarà de nou quina és la millor opció amb el tercer dissabte: 1 d’abril (setmana santa), 25 de juny (St. Joan) o 1 dia de lliure disposició.

A la propera reunió també caldrà tractar el tema de quines són les tardes vigília de festiu que tancarà l’ajuntament. El proper any es produirà aquesta situació els dies 1 d’abril, 29 de juliol i 11 d’octubre.

5. Estat del control de presència.

En Joan Bou ens informa que a causa de problemes tècnics en la posada en marxa del programa del control de presència, la implantació definitiva s’està endarrerint, ja que l’objectiu és poder-ho implantar definitivament amb els mínims errors possibles. L’ajuntament s’ha plantejat denunciar l’empresa però finalment aquesta ha accedit a fer una consultoria per resoldre els problemes que hi ha actualment sense cap cost. En 2 o 3 setmanes s’ha de començar a veure el resultat i que el programa estigui en correcte funcionament o bé l’ajuntament prendrà les mesures legals corresponents per reclamar els diners que s’han pagat per instal•lar el control de presència.

6. Paga complement de Festivitat de la Policia Local

En Joan Bou ens informa que a la JGL del 2/11/09 es va aprovar l’increment del 2% al complement de festivitat del 2008 i que aquest es pagarà a la nòmina del mes de novembre. L’Eduard Garcia vol fer constar que la instància on es reclamava aquest increment es va presentar al registre de l’ajuntament el mes de febrer i que fins ara no han rebut cap resposta. En Joan Bou explica que ells saben que això està regulat per conveni i que per tant, estan obligats a fer-ho automàticament, però que no sap per quin motiu aquest tema aquest any es va traspaperar.

7. Dies addicionals art. 48.2 EBEP


L’ajuntament ens comunica que han fet la consulta a la Diputació de Barcelona i que, si està regulat al conveni, aquest no es sumen als dies addicionals de l’EBEP. El comitè informa que també s’ha assessorat per CCOO i per UGT i que ambdós coincideixen que els dies del conveni i de l’EBEP no són el mateix concepte ja que un premia l’antiguitat a l’ajuntament de la Garriga i l’altre l’antiguitat com a funcionari, i que per tant, els dos es poden sumar.

En Joan Bou diu que si és així, el que caldria fer és eliminar els dies addicionals del conveni i deixar només els de l’EBEP. El Rafa Bernabé diu que això ara mateix, amb el conveni actual no es pot fer i que si qualsevol treballador ho demana se li han de concedir tants els dies de l’EBEP com els del conveni. Recorda que això ja es va intentar pactar en reunions anteriors i que l’ajuntament no va voler arribar a cap acord, així que, ara cal aplicar estrictament el que marca el conveni i l’EBEP i en cas contrari, es denunciarà a l’ajuntament per incompliment.

En Joan Bou diu que la llei és posterior al conveni i que els dos es refereixen al mateix ja que en el seu moment el que es volia era premiar l’antiguitat del treballador ja que no quedava reflectit enlloc més. El Rafa Bernabé fa constar que en la negociació del conveni aquest punt va ser molt difícil de tractar i que l’ajuntament únicament volia que es reconegués els anys de servei prestat a l’ajuntament de la Garriga i no a l’administració pública. L’Eduard Garcia explica que a d’altres ajuntaments el premi per antiguitat és de tipus econòmic i que ara, el que es fa és sumar-ho als dies addicionals de l’EBEP. Si en el nostre conveni també hagués estat d’aquest tipus (paga extra, dies vacances, etc.) segur que l’ajuntament no es plantejaria retirar-ho. Per aquests motius no es pot eliminar el premi per antiguitat a l’ajuntament de la Garriga ja que va en contra dels interessos del personal, que hi surten perdent.

El comitè insisteix que en el seu moment ja es va intentar fer una fusió entre el conveni i EBEP i que l’ajuntament no hi va estar d’acord, per tant, ara cal concedir els dies addicionals dels dos. En Joan Bou diu que ja estudiaran aquest cas, però que en cap cas acceptaran donar els dies de l’EBEP al personal laboral ja que aquest només és d’aplicació als funcionaris. En Rafa Bernabé comenta que fins ara, les úniques persones que han sol•licitat aquests dies són personal funcionari.

En Joan Bou diu que de totes maneres, això serà un tema a aclarir a la propera negociació de conveni.

El comitè diu que no està disposat a cedir en aquest punt. En Joan Bou diu que estudiaran aquest punt i que ja ens informaran del què han decidit.

8. Informació de la Valoració de Llocs de treball de la RLT de l’OAMC.

En Joan Bou ens presenta l’acord del Consell d’Administració de l’OAMC sobre la valoració de llocs de treball. La periodificació de la regularització econòmica dels llocs de treball del personal de l’Organisme Autònom de Mitjans de Comunicació serà: 2009- 25%, 2010-60%, 2011-100%.

El comitè comenta a en Joan Bou que no entén perquè es presenta a la comissió paritària aquesta documentació ja que, des que es van aprovar els estatuts de l’OAMC es va excloure al comitè de qualsevol tema laboral relacionat amb l’OAMC. Així doncs, el comitè no pot representar els treballadors de l’organisme autònom. El Rafa Bernabé diu que agraeix que se’ns informi, però que això és una decisió que ja s’ha pres en el Consell d’Administració i que no té cap sentit aturar-ho a l’espera de la resposta de la comissió si aquesta no hi té res a dir, en qualsevol cas, si volen poden passar comptes a la comissió de valoració de llocs de treball.

En Joan Bou i en Quim Fornés defensen que els treballadors estan dins del conveni dels treballadors de l’ajuntament. En Rafa Bernabé comenta que sí que és veritat que es regeixen pel mateix conveni però que no estan defensats pel mateix comitè ja que els estatuts no ho contemplen. El Joan Bou ens diu que de totes maneres, aquest document que ens presenten només és a títol informatiu i que no es tracta d’acordar res de nou, només de donar el vistiplau i que a més, aquest acord no és definitiu fins que no passi pel ple.

En Francesc Puigdomènech fa constar que va ser ell qui en el Consell d’Administració va demanar que aquesta informació es passés a la comissió paritària, i que no està d’acord amb la forma en què s’ha presentat ja que s’ha donat la mínima informació al respecte i tampoc està d’acord amb aquesta regularització econòmica.

S’acorda que l’ajuntament convocarà una reunió de la comissió de valoració de llocs de treball el dia 17 de novembre a les 13h per tal d’informar del procediment que s’ha seguit i el que s’ha pactat al Consell d’Administració. A més, quedem que en la propera reunió de la comissió paritària es tractarà el tema de la representació sindical dels treballadors de l’OAMC.


Fi de la reunió. La resta de punts queden pendents pel dia 26/11/09:

9. Adscripcions pendents
10. Informació sobre el Protocol d’assetjament sexual
11. Interpretació EBEP
12. Promocions internes auxiliars administratives
13. Bossa d’hores extres comuna
14. Revisió del Reglament d’indemnitzacions
15. Reglament de funcionament de l’EMAD
16. Millores en les obres dels vestuaris de la policia, educació, magatzem UOS, etc.
17. Paga de complements
18. Permís de paternitat