divendres, 20 de novembre del 2009

Acta de la reunió ordinària del Comitè Unitari del dia 18-11-09

Dia: 18 de novembre de 2009
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència de Laura Clavell, Enric Costa, Laia Vidal, Marta Romo i M. Antònia Garcia.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia següent:

1. Aprovació acta anterior
2. Assistència a les reunions del Comitè
3. Fons social
4. Denúncia conveni
5. Preparació assemblea ordinària
6. Reestructuracions llocs de treball
7. Altres

Després de discutir-ho, es prenen els acords següents:

1. Aprovació acta anterior:

S’aprova per unanimitat dels assistents l’acta de la reunió del Comitè Unitari del dia 30 d’octubre de 2009.

2. Assistència a les reunions del Comitè:

Es parla de la baixa assistència a les reunions del Comitè en els darrers mesos. Hi està havent reunions amb una presència molt baixa de membres del Comitè i això provoca que no es puguin tractar amb profunditat, rigor i amb una mostra significativa d’opinions i aportacions els diversos temes. Tampoc, evidentment, es pot fer tanta feina com caldria.
A partir d’ara, quan es plantegin les dates i els horaris de les reunions, cal que tothom comprovi la seva disponibilitat per tal de, si cal, modificar-los. Així mateix, si el nombre d’assistents, en les reunions ordinàries, és inferior a 7, se suspendrà la sessió.

3. Fons social:

L’Antònia comenta que, si no té una punta de feina en els propers mesos podria assumir el càlcul del fons social d’aquest proper any. La Laura li hauria d’explicar el funcionament.

4. Denúncia del conveni:


Durant aquesta setmana o, com a màxim, la setmana que ve, es denunciarà el conveni. Es parlarà amb el President per tal que ell faci la denúncia.
Es comenta el fet que en aquests darrers dies hi ha hagut comentaris en el sentit que no s’hauria de denunciar el conveni, ja que no és bon moment per a aconseguir millores. Hi ha consens en què això no és així, que cal lluitar per tal d’aconseguir millores en el sentit que sigui (no estrictament econòmic), i que no pot ser que es prorrogui un any més un conveni que està demostrant que té moltes coses a millorar. Evidentment, a més, no se signarà res que retalli els drets adquirits.

5. Preparació assemblea ordinària:

A banda de la reserva de la sala, cal comunicar oficialment a l’equip de govern, via instància, la realització de l’assemblea. Ho farà el secretari.
Es discuteix l’ordre del dia per a l’assemblea i es proposa el següent:

a) Resum de la feina feta durant l’any 2009: La Laura prepararà el resum de les tasques realitzades pel Comitè durant l’any 2009 i el passarà a les diverses comissions per tal que el corregeixin i hi afegeixin el que creguin oportú.
b) Temes aturats, males pràctiques de l’ajuntament i mesures de pressió: En Rafa explicarà el seguit de temes i qüestions que estan aturades des de fa molts mesos, els procediments irregulars que se segueixen fent, etc... en aquest sentit, es comentarà la reunió mantinguda amb l’alcaldessa per a tractar aquests temes. Cal tenir en compte que de moment no s’ha complert res del que va comprometre’s a fer.
D’altra banda, la comissió de contractació portarà el llistat de les places d’urgència que ja s’haurien d’haver convocat per tal de comunicar que es portaran aquests casos al Tribunal Laboral de Catalunya.
Per tots aquests temes, s’obrirà un torn de debat sobre les mesures de pressió que cal adoptar des del Comitè i des de tot el col•lectiu de treballadors i treballadores de l’Ajuntament per tal d’intentar desencallar-los.
c) Negociació del nou conveni: S’explicarà, a grans trets, l’estratègia negociadora que ha previst el Comitè per a tirar endavant la discussió del nou conveni. Així mateix, també s’explicarà la proposta de comunicació per a mantenir puntualment el personal de l’evolució de les negociacions. Aquest punt es prepararà des de la comissió de comunicació.
S’obrirà un torn de paraules per tal de valorar aquesta proposta de comunicació i acordar-ne el model entre tots i totes. També es deixarà espai per tal que es puguin encara fer noves aportacions i propostes al nou conveni.
d) Precs i preguntes


Per tal de difondre l’assemblea es farà un correu electrònic per a tothom el divendres 20 de novembre i es penjaran cartells a tots els centres municipals.
Així mateix, es mirarà l’estat de la partida del pressupost del Comitè, per tal d’oferir un petit pica-pica a l’assemblea. De la mateixa manera, es comenta que, abans d’acabar l’any, caldria aprofitar el que quedi de la partida per a comprar coses necessàries per al Comitè.

6. Reestructuracions llocs de treball:


Es comenta que en els darrers dies diversos/es membres de l’equip de govern estan comentant informalment propostes de reestructuracions de feina i de llocs de treball, la voluntat de no cobrir places que, pel motiu que sigui, han quedat vacants i de distribuir les tasques d’aquestes entre d’altres treballadors/es, sense tenir en compte l’acumulació de tasques que això suposaria ni el que preveu la Relació de Llocs de Treball.
La comissió de contractació parlarà amb RRHH per tal que es comuniqui immediatament quan una plaça no es vulgui cobrir i/o es vulguin assignar al personal tasques que no corresponen segons la RLT.
A banda, es fa una crida a tot el personal per tal que, quan es trobin en una situació d’aquestes, reclamin la proposta per escrit abans de decidir res i ho comuniquin de seguida al Comitè, ja que ja s’estan donant casos d’aquests.

7. Altres:


No hi ha més temes a tractar.