dimecres, 9 de juliol del 2008

Reunió del Comitè Unitari de l’Ajuntament de la Garriga

Dia: 20 de juny de 2008
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència d’Esther Campos, Rafael Bernabé, Enric Costa, Mª Antònia Garcia, Laura Clavell, Eduard Garcia i Joan Carles Cruz.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia següent:

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
2. Comissió de formació.
3. Comissió de contractació.
4. Comissió de Fons Social.
5. Comissió de Comunicació.
6. Altres.

Després de discutir-ho, es prenen els acords següents:

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior:


S’aprova per unanimitat dels assistents l’acta del Comitè Unitari de la reunió del dia 16 de maig de 2008.

2. Comissió de Formació:

a) La comissió ha recollit totes les enquestes repartides entre el personal. La setmana que ve se’n farà el buidatge.
b) La comissió ha preparat els principals punts del reglament de formació. Una vegada redactat el passaran a la resta de membres del Comitè, per a repassar-lo i penjar-lo, després al bloc, de manera que tothom hi pugui fer les aportacions que cregui convenients. Una vegada recollides aquestes aportacions es redactarà la versió definitiva, que serà entrada per instància i que ha d’estar llesta, com a màxim, al setembre.
c) Es torna a parlar de la necessitat que el personal municipal comuniqui al Comitè els casos en què se’ls denegui un curs. Cal que, quan així sigui, el/la treballador/a demani una resposta per escrit.
d) Hi ha consens en què caldria revisar tot el reglament d’indemnitzacions. En especial es parla del preu baixíssim que es paga per quilòmetre. Es demanarà formalment el reglament d’indemnitzacions per tal de poder formular una nova proposta entre tots.

3. Comissió de Contractació:

a) Es comenta el cas d’un professor de l’Escola Municipal de Música que tenia un 80% de jornada fent dues classes. Recentment s’ha convocat la plaça dividint-la en dos llocs de treball, un del 60% i l’altre del 45% de la jornada. D’aquesta manera s’ha reduït la jornada del professor en qüestió.
El Comitè s’ha queixat formalment d’aquest procediment.
b) Recentment s’ha adscrit el personal que està previst destinar a l’OAC, adequant-los les condicions de treball a la nova plaça, excepte en un cas. Es parlarà amb el treballador en qüestió per a intentar pressionar per a adequar també la seva situació.
c) Es proposa que la gent que porti ja dos anys treballant a l’Ajuntament i encara no se li hagi convocat la plaça se li faci un concurs de mèrits.
d) Es fa també una repassada de les places que resten per convocar, que són moltíssimes, i es constata la lentitud d’aquestes regularitzacions.
e) Es comenta el cas de l’Àrea d’Urbanisme i de les dues places que, per diversos motius, resten per cobrir. Aquest fet ha provocat queixes al Comitè. Es parlarà amb l’àrea, per després traslladar el tema a Recursos Humans i a la Comissió Paritària.

4. Comissió de Fons Social:

Al mes de setembre es començarà a preparar el nou reglament.

5. Comissió de Comunicació:

Es comenta que seria bo poder anar actualitzant el bloc cada setmana. A causa de la feina que això suposa, però, és important que tothom, tant membres del Comitè com la resta de personal de l’Ajuntament, hi col·labori, enviant articles o escrits per penjar, opinions i col·laboracions amb articles ja penjats, etc.

6. Altres:

a) La Mar Isaac ha deixat de treballar a l’Ajuntament i, per tant, ha deixat també de formar part del Comitè Unitari i, en concret, de la llista de personal funcionari. Serà substituïda per la Laia Vidal.
b) Es comenta que ha entrat en vigor una nova llei que regula una pujada de categoria del personal de la policia. Es buscarà informació sobre el tema per a esbrinar si es pot aplicar a l’Ajuntament.
c) Es preguntarà i buscarà informació també sobre la possibilitat d’aconseguir, en casos concrets, prejubilacions, i en cas que sigui possible, les condicions de les mateixes, arrel de diversos dubtes plantejats al Comitè.La Carme peirotén està treballant amb Recursos Humans en l’equiparació de les condicions laborals a l’Ajuntament de la Garriga amb les disposicions previstes a l’Estatut bàsic del treballador. L’Eduard Garcia també s’afegirà al grup de treball.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Sobre els desplaçaments per anar a cursos, penso que caldria incentivar l'us del tranport públic, per exemple fent que et puguis compensar tot el temps de mes que suposa utilitzar el tranport públic en lloc del privat. en els casos que no hi hagi (o sigui molt complicada) possibiltiat d'utilitzar el tranport públic, si que caldria pujar el preu kilometre

Relacionat amb el tema, pel fons social de l'any vinent estaria bé que es tingués en compte si es pot o no utilitzar el transport públic per anar a treballar, ja que ara això no es mira, jo per exemple no tinc possibilitat de transport públic, això fa que gasti més en transport i en canvi el fons social m'atorga menys punts.


jordi carreras