dimecres, 13 de febrer del 2008

COMITÈ UNITARI DE L'AJUNTAMENT DE LA GARRIGA

El Comitè Unitari de personal de l’Ajuntament de laGarriga està format per la Junta de personal –Esther Campos, Eduard García, Mª del Mar Isaac, Laura Clavell i F. Xavier Mateo- i pel Comitè d’Empresa –Rafa Bernabé, Carme Peirotén, Joan Carles Cruz, Marta Romo, Enric Costa, Mª Antònia Garcia, Llucià Miras, Paula Trallero i Jordi Batllori-.

El Comitè ha creat una sèrie de comissions de treball per a treballar aquells punts que s’han considerat més importants per als treballadors:


COMISSIÓ DE CONTRACTACIÓ

Està formada per un representant dels laborals, un dels funcionaris i la Tècnica de RRHH. Són: Ester Campos, Marta Romo i Teresa Salvador.

Es reuneix quinzenalment els dilluns a les 11.30 hores al despatx de RRHH.

Tasques:
negociar i proposar un calendari dels processos pendents de l’oferta pública.
Portar el seguiment de les bases de les bosses d’auxilars-administratius/ves, subalterns i professorat de l’escola d’art.
Calendari dels representants del comitè en els Tribunals.
Estar assabentats de les llicències i/o excedències.
Estar assabentats dels contractes laborals vigents/nous.

Objectius:
Negociar i proposar un protocol per cobrir les baixes de forma més àgil.
proposar major publicitat de les convocatòries i les seves bases.
proposar la millora de la forma dels processos selectius oberts (p. ex. examen tipus test del temari general, 2 temes a desenvolupar del temari específic, valorar la necessitat del psicotècnic, etc)
Revisar els processos de promoció interna.
Revisar altres processos com per exemple les incorporacions laborals mitjançant subvencions.
Regularitzar els llocs de treball existents: concurs de mèrits, oferta pública d’ocupació, promocions internes sense concurs.

Si voleu contactar amb la comissió de contractació, es reuneix quinzenalment els dimecres a les 9.30 hores al local del Comitè.


COMISSIÓ DE FONS SOCIAL

Està formada per la Laura Clavell, la Marta Romo i en Joan Carles Cruz

Tasques:
El reglament de Fons Social té per finalitat atendre les necessitats que es determinin del personal laboral i funcionari, segons el reglament, per un import equivalent al 0,5% del Capítol I del Pressupost Municipal. Els conceptes generals pels quals actualment es dóna aquesta ajuda són els següents:
Ajuts d’escolaritat
Protecció mèdico-sanitària
Prestacions socials complementàries
Aquests ajuts es divideixen segons els conceptes que els treballadors demanin i en funció dels imports justificats. L’import s’abona cada any a la nòmina del mes de maig.

Objectius:
Modificació del reglament atenent a criteris més objectius i segons el model aplicat per la Generalitat de Catalunya.


COMISSIÓ DE FORMACIÓ

Està formada per la M. Antònia Garcia i la Laura Clavell

Objectius:
Crear un marc sòlid i clar a través d’un reglament de formació, per tal de gestionar la formació continuada dels treballadors de l’Ajuntament de la Garriga, i que el repartiment de la formació es faci de manera igualitària i justa. El Comitè vetllarà perquè tots els treballadors de l’entitat local rebin una formació adequada per al seu lloc de treball.

Si voleu contactar amb la comissió, es reuneix el primer divendres de cada mes al local del Comitè a partir de les 13 h.


COMISSIÓ PARITÀRIA DE RELACIONS LABORALS

Està formada per:
Representants polítics: Oriol Ramon (ERC), Francesc Puigdomènech (CIU), Neus Bulbena (PSC), Quim Fornés (ICV).
Representants laborals: Rafael Bernabé i Carme Peirotén.
Representants funcionaris: Ester Campos i Eduard García.
Secretària: Teresa Salvador.

La comissió es reuneix un dijous al mes al matí, a la sala de reunions de la quarta planta de l’Ajuntament.

Tasques:
Vigilar el compliment de les normes establertes en el conveni i interpretar-lo quan sigui convenient.
Resolució dels conflictes generats de caire laboral.
És un òrgan que té la finalitat de buscar el consens abans de les aprovacions per Junta de govern local o Ple. El Comitè hi presenta les propostes sorgidesde les diferents comissions de treball.
Vetllar pels drets i deures dels treballadors.

Els representants del Comitè es reuneixen el mateix dia, abans de la reunió de la Comissió.


COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT

Està formada per en Llucià Miras, la Mª del Mar Isaac, la Paula Trallero i en Rafa Bernabé.

Tasques: Vetllar perquè l'empresa de prevenció de riscos laborals
Posi al dia les I.T.V dels vehicles del consistori.
Faci l'Avaluació del clima laboral.
Faci Evaluació de riscos als llocs de treball.
Faci Evaluació luxomètrica de cada lloc de treball.
Faci Formació en matèria de seguretat al personal, i específicament als grups amb un risc més elevat.
Vetllar pel compliment dels protocols de revisions mèdiques específiques.

Objectius:
Vetllar per la realització i aplicació dels plans d’emergències: dur a terme els simulacres anuals.
Formació en matèria d’extinció d’incendis.
Vetllar perquè les luxometries (llums) siguin les correctes a cada lloc de treball.
Elaboració d’una proposta per crear protocols per revisar i mantenir periòdicament els equipaments de seguretat i salud dels centres municipals.
Investigacions d’accidents laborals i baixes mèdiques, per tal d’erradicar o minimitzar els riscos als llocs de treball.
Continuar amb la proposta del reconeixement i eliminació dels riscos psicosocials, mitjançant els mètodes d’avaluació que calguin.
Col.laborar amb la comissió de Formació elaborar i donar compliment al calendari de formació en matèria de seguretat i salud, vetllant perquè aquesta sigui específica per a cada lloc de treball.
Vetllar perquè les subcontractacions compleixin la Llei de prevenció riscos laborals.

Si voleu contactar amb la comissió, es reuneix cada dijous a les 13:30h al local del comitè.


COMISSIÓ DE COMUNICACIÓ

La comissió està formada per l’Eduard García, la Carme Peirotén i l’Enric Costa.

Tasques:
Mantenir puntualment informatstots els treballadors del funcionament del comitè, dels acords presos, de les línies de treball ofertes i de tot allò que pugui ser d’interès per als treballadors.
Rebre els suggeriments, queixes, aportacions, demandes, etc. dels treballadors i traslladar-los a la comissió corresponent del comitè.
Fomentar el diàleg i la comunicació entre els treballadors i entre els treballadors i el comitè.
Gestionar tots els suports de comunicació del comitè –cartelleres, bloc, bústia i correu electrònic-.

Objectius:
Crear un reglament de comunicació intern del Comitè,.
Fer públiques les actes de les reunions mensuals del comitè i de reunions on es tractin temes d’importància que afectin el conjunt dels treballadors.
Potenciar les cartelleres on es penja la informació del comitè i bústies on es recullen els suggeriments.
Posar bústies de contacte amb el comitè a tots els centres municipals.
Dinamitzar el bloc del comitè.

Podreu trobar la comissió cada dimarts de 8:30 a 10:00 h al local del comitè.


COMISSIÓ DE RESOLUCIÓ DE CONFLICTES

Està formada per la Carme Peirotén, en Llucià Miras, la Marta Romo i l’Enric Costa.

Tasques:
Elaborar un protocol d’actuació en casos de conflictos-assetjament entre treballadors o entre treballadors i càrrecs electes.
Fer un seguiment d’aquests casos.

Objectius :
Ajudar a tots els treballadors de la casa a resoldre els possibles conflictes derivats de les relacions laborals que se’ls puguin presentar.
Evitar que conflictes que poden tenir una solució acabin convertint-se en situacions insostenibles. Amb el coneixement de la seva existència i del seu funcionament per part de tots els treballadors i representants polítics, inhibir possibles conductes assetjadores.

Si voleu contactar amb la comissió, es reuneix el darrer dimecres de cada mes a les 13:30h al local del comitè.



COM PODEU CONTACTAR AMB EL COMITÈ?

A través de les bústies.

A través del bloc:

http://comitelagarriga.blogspot.com/

A través del correu electrònic:

comiteempresa@ajlagarriga.cat
comitelagarriga@gmail.com (aquest és el correu gestionat per la comissió de Comunicació, on podeu adreçar qualsevol nova aportació per al bloc)

Telèfon del local del Comitè:

93 732 15 12

Local del comitè:
Can Mora, 1er pis, carrer Castell cantonada amb la Plaça del Silenci.

1 comentari:

Núria ha dit...

Des de l'organisme Autònom volem felicitar al Comité per aquesta iniciativa de creació d'un Blog, ja que és una molt bona eina de comunicació. Endavant amb la Comunicació: "El que no es comunica no es sap!"