dilluns, 25 d’octubre del 2010

Resum de la reunió de la Comissió Paritària del 8-7-2010

Assistents per part de l’Ajuntament:

 Joan Bou
 Quim Fornés
 Francesc Puigdomènech
 Joaquim Rossell
 Teresa Salvador

Assistents per part del Comitè:

 Rafa Bernabé
 Esther Campos
 Eduard García
 Laia Vidal

Abans de començar amb l’ordre del dia previst per a la reunió, el Comitè vol fer constar el problema de refrigeració que hi ha a l’edifici de Can Raspall i sol•licita que es solucioni el més aviat possible o es proporcioni als treballadors un lloc a la Casa Consistorial.

El Joan Bou es compromet a trucar a l’INCASÒL perquè ho solucionin tan aviat com sigui possible.


1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de la sessió del dia 10/05/2010.

L’acta de la sessió del dia 10/05/2010 s’aprova per unanimitat.

Tot i així, el comitè vol fer constar que en el reglament de funcionament de la comissió paritària, que es va aprovar l’11 de gener de 2010, s’estableix que en el termini de 4 dies hàbils el secretari/a enviarà l’acta a tots els assistents per tal que la puguin revisar. En aquest cas, s’ha enviat gairebé dos mesos més tard.


2. Fixar data per a la Constitució de la Mesa de negociació del III Acord/Conveni i calendari de reunions.

El comitè manté la plataforma que va presentar i decideix tirar endavant la negociació del conveni.

El Joan Bou ens comenta que la proposta que ells presenten referent a la mesa de negociació és muntar dues comissions: una que vindrà a la mesa de negociació i l’altra formada pels regidors que formen part de la comissió paritària, en aquesta última es decidirà prèviament els acords que es porten a la mesa de negociació. A la Mesa, estarien el Quim Fornés i el Joan Bou ja que són regidors amb dedicació en horari laboral. Aquest sistema no afectarà la mesa, només el funcionament intern per part de l’ajuntament.

Les reunions per a la negociació del conveni es realitzaran dins de l’horari laboral.

El Francesc Puigdomènech pregunta si les decisions es prendran directament a la mesa o prèviament hi haurà d’haver un acord entre els membres de la comissió. El Joan Bou comenta que els acords es decidiran prèviament amb tots els regidors de la paritària.

El comitè diu que aquesta forma de treballar farà molt lent el procés de negociació i que en el traspàs d’una comissió a una altra es podria perdre informació. Així doncs, seria molt més adient que tots els membres de la comissió paritària per part de l’ajuntament estiguessin a la mesa de negociació. El Quim Fornés diu que la voluntat de l’ajuntament és que tots els membres del govern estiguin d’acord i que, governi qui governi, després de les eleccions es pugui seguir amb la negociació del conveni.

Per tal d’agilitzar el procés s’acorda que tots els membres polítics de la comissió paritària formaran part de la Mesa de Negociació.

L’ajuntament informa que ja hi ha una persona de la Diputació de Barcelona designada per assessorar aquesta negociació.

La tècnica de RRHH diu que enviarà per mail la data de la constitució de la mesa de negociació.


3. Adscripcions pendents.


El Joan Bou ens comunica que pel proper ple es volen passar tres fitxes:

S’ha redactat la fitxa de “mestre de taller” independentment de si treballen a l’EME o a a l’EMAD, ja que és la denominació que fa el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. S’ha fet un refós de les dues fitxes i s’han mantingut les condicions retributives del monitor de taller de l’EMAD, ja que eren les més beneficioses pel treballador.

La fitxa d’administratiu/a de serveis territorials ja estava aprovada, però ara es modifica per ajustar-la més a les tasques reals d’aquest lloc de treball. S’han tret tasques com per exemple el control de l’estació meteorològica, prevenció civil, etc. ja que aquestes tasques les desenvolupa una altra persona i per tant, cal passar pel Ple aquesta modificació.

S’ha creat la fitxa de tècnic/a de polítiques d’igualtat. La tècnica de RRHH ens informa que, segons el criteri de la Diputació de Barcelona, a aquesta plaça li correspon un CPT.

El comitè comenta que el conveni diu que si s’adscriu una persona a un lloc de treball amb una retribució inferior se li ha de mantenir la retribució que ja tenia. Per tant no hi ha d’haver CPT.

En Joan Bou comenta que també hi hauria la possibilitat de fer, com en altres casos, que mentre aquesta persona ocupi el lloc de treball de tècnic/a de polítiques d’igualtat percebi aquest sou i si en un futur, aquest lloc és ocupat per una altre, li correspongui el sou que estableix la valoració del lloc de treball.

El comitè també exposa que potser no és el més adequat passar una tècnica a ocupar aquest lloc de treball quan el gruix de la feina està a Serveis Socials o potser no cal crear aquest lloc de treball tant específic quan tens una tècnica que pot ser molt més polivalent.

El secretari diu que això depèn de l’organigrama i en el nostre cas, es consideren àrees separades. Per exemple, a la Diputació de Barcelona, es considera tot una sola àrea.

El Joan Bou comenta que potser seria interessant refondre la fitxa de tècnic/a mitjà/na de polítiques d’igualtat i la de treballador/a social ja que l’ajuntament està pensant en tornar a ajuntar les dues àrees.

S’acorda portar les dues primeres fitxes per plenari del mes de juliol i si no hi ha cap problema, també es portarà la de tècnic/a mitjà/na de polítiques d’igualtat.

El comitè insisteix en què s’ha d’aprovar la fitxa de Tècnic/a Auxiliar de SSTT. Recorda que en aquesta fitxa també hi ha un problema econòmic i que un cop adscrit se l’hi ha de pagar al treballador el que li pertoqui amb caràcter retroactiu.

La tècnica de RRHH comenta que el problema és que el treballador sol•licita que se l’adscrigui a un lloc de treball de tècnic auxiliar C1-15 i no al que està previst a la RLT que sigui de C1-14, això implica una diferència de sou no prevista.

El Comitè insisteix que s’ha de realitzar aquesta adscripció i si hi ha d’haver alguna modificació que es tracti a la comissió de l’Òrgan Tècnic de Valoració.

L’ajuntament ens informa que hi està treballant i es compromet a convocar una reunió la propera setmana amb la Neus Bulbena, el Joan Bou, la tècnica de RRHH i el treballador afectat per tal d’intentar solucionar aquest tema.

S’ha revisat la fitxa de l’auxiliar administrativa de SSTT adscrita a urbanisme que realitzava tasques tan d’aquesta àrea com de secretaria. Les tasques que actualment realitza en ambdues àrees són similars ja que les que es desenvolupen de l’àrea de secretaria estan directament relacionades amb l’àrea d’urbanisme (disciplina urbanística).

El secretari diu que és molt important definir les tasques que realitza l’auxiliar administratiu adscrit a urbanisme per evitar que facin tasques que no els pertoquen.

El Francesc Puigdomènech planteja que s’hauria de fer un estudi de saturació del personal i en funció del resultat distribuir de nou les tasques i equiparar els treballadors. En Joan Bou diu que això a l’administració pública és molt complicat de fer ja que el volum de feina depèn de la necessitat del moment.

El comitè comenta que això ens porta sempre al mateix lloc, si les fitxes dels treballadors de la mateixa categoria fossin més genèriques i hauria més mobilitat entre àrees i en cas de puntes de treball es podria moure als treballadors en funció de la necessitat.


4. Protocol d'assetjament sexual.


Tots els membres de la comissió paritària donen el seu vistiplau i s’aprova que el protocol d’assetjament sexual passi pel proper ple.

El comitè demana que es compleixi amb la ràtio del 2% de la plantilla amb discapacitats.

El Joan Bou comenta que amb l’empresa Vivers de Bell–Lloch ja complim, encara que no sigui una contractació directa. El secretari comenta que en els contractes socials es pot afavorir la contractació d’empreses que tenen aquest personal. El Quim Fornés diu que tot i així, estem discriminant un tipus d’incapacitació determinada (físics i sensorials) i que estaria bé tenir-ho en compte per futures contractacions.

La tècnica de RRHH ens informa que en una sessió de formació en la que va participar un Inspector de Treball es va dir que l’Administració està obligada a convocar aquest 2% de llocs de treball, però que si en la convocatòria guanya una persona no discapacitada, aquesta és la que aconseguirà el lloc de treball, si no, seria discriminació positiva.

El Quim Fornés proposa que es faci com a les convocatòries d’agent de policia, en les quals, a igual puntuació entre un home i una dona, s’afavoreix la contractació d’una dona, per afavorir que hi hagi dones policies. Ara es podria de fer una clàusula similar amb els discapacitats.

La tècnica de RRHH diu que això ja surt sempre a les bases generals: Base Segona punt 2.9)

“Les persones amb discapacitat en grau de minusvalidesa igual o superior al 33% que es presentin a un procés selectiu en què les característiques del lloc de treball no siguin incompatibles amb les funcions a desenvolupar, poden fer constar aquesta condició en el moment de presentació de la instància, aportant un certificat de l’autoritat competent que acrediti el grau de minusvalidesa. També s’haurà d’aportar un certificat subscrit per un equip multiprofessional que acrediti la compatibilitat amb les funcions a desenvolupar. La compatibilitat serà apreciada encara que siguin necessàries determinades adaptacions, perquè la persona afectada pugui exercir adequadament les seves funcions.

El grau de minusvalidesa operarà com a criteri diriment en cas d’empat en la puntuació a favor de la persona amb discapacitat”.

El que passa és que no se’n presenten. Alguna persona amb discapacitat física sí que s’ha presentat, però no ha guanyat...


5. Distribució de les hores sindicals dels membres del Comitè i de la Junta de Personal.

El Joan Bou comenta que ja va rebre la distribució de CCOO, però que faltava les d’UGT, i també volia aclarir si hi ha hagut algun canvi.

Els funcionaris que falten per passar, els d’UGT, tenen 15h mensuals cadascun.

El president del comitè informa que no hi ha cap modificació i que de moment es manté la distribució d’hores que es va presentar. Si hi ha cap modificació més endavant, es comunicarà a la tècnica de RRHH.

El Joan Bou demana al comitè que es faci un petit escrit on quedi reflectit quines són les hores que computen com a hores sindicals i quines no, i quina és la metodologia per comunicar el seu gaudi. No computen la comissió paritària, el comitè de seguretat i salut i totes les reunions que convoca l’ajuntament

També demana que es presenti la composició actualitzada del comitè d’empresa, és a dir, qui està a cada comissió.

El Francesc Puigdomènech pregunta com es controlen les hores sindicals que realitza cada treballador. El president del comitè explica que teòricament cada membre del comitè ha d’avisar al seu cap o regidor, però que aquest tema es podrà controlar fàcilment quan hi hagi el rellotge de fitxar. Cal establir com s’ha de notificar la realització de les hores sindicals.


6. Sol•licitud d’ajuts per estudis.

El Joan Bou ens comenta que tres treballadors han presentat instàncies sol•licitant ajut per estudis.

El problema és que el reglament d’indemnitzacions no preveu que es pagui formació universitària, només cursos. Així doncs, com que és una formació universitària i no està regulada pel reglament d’indemnitzacions, l’ajuntament proposa pagar una vegada el salari mínim interprofessional. S’ha comprovat que la partida de formació disposa de crèdit suficient.

S’accepta la proposta de l’ajuntament de pagar una vegada el salari mínim interprofessional a les dues treballadores que van sol•licitar l’ajut .

El tercer cas no cal tractar-lo ja que al final, el treballador no va realitzar el curs.

El Francesc Puigdomènech comenta que és molt important fer el reglament de formació.

El comitè diu que hi ha una proposta de reglament i que en aquest es diu que una persona no pot sumar cursos any rere any i que la formació ha d’estar relacionada amb el lloc de treball o amb una perspectiva de futur dins de l’ajuntament.

El Quim Fornés comenta que hi ha dos temes a tenir en compte: un és que la formació hauria d’estar directament relacionada amb el lloc de treball i l’altre que caldria fer una bossa per estudis per a la millora i/o promoció laboral.

El comitè comenta que podria ser una bona opció i que hi ha altres ajuntaments que tenen aquesta bossa per estudis i posen clàusules que estableixen que si plegues abans de dos anys has de retornar el crèdit.

Tant per part del comitè, com de l’ajuntament, s’intentarà accelerar el procediment per elaborar el reglament de formació.


7. Temes pendents de reunions anteriors:


A) Bossa d’hores extres comuna.

L’àrea de RRHH ens fa arribar el llistat de les hores extres que es van pagar al 2009 i les que s’han pagat fins a juny de 2010.

Bossa d’hores extres comuna exercici 2009:

CULTURA: REIS, CARNESTOLTES, CORPUS, FESTA MAJOR, NADAL
JOVENTUT: CAP D'ANY 2008, CONCERTS
ESPORTS: NADAL, CAP D'ANY 2008, CONCERTS
U.O.S.: REIS, CORPUS, NADAL, CAP D'ANY 2008, CONCERTS
EDUCACIÓ: NADAL
PARTICIPACIÓ: REIS, CARNESTOLTES
TURISME: CORPUS

Bossa d’hores extres comuna exercici 2010 (pagat fins a juny)

CULTURA: REIS, CARNESTOLTES, CORPUS, NADAL
JOVENTUT: CAP D'ANY 2009
ESPORTS: NADAL, CAP D'ANY 2009
U.O.S.: REIS, CARNESTOLTES, CORPUS, NADAL, CAP D'ANY 2009
EDUCACIÓ: NADAL
PARTICIPACIÓ: REIS, CARNESTOLTES
TURISME: CORPUS

El Quim Fornés comenta que les auxiliars de l’OAC van fer hores per Corpus i per la Fira de Turisme, però que és un cas puntual ja que la tècnica de Turisme està de baixa per IT.

El comitè pregunta si l’àrea d’esports tenen la seva pròpia bossa d’hores extra. El senyor Bou comenta que les hores que realitza aquesta àrea no es poden controlar ja que hi ha hagut una baixa molt llarga i també un parell de baixes d’IT que s’han cobert amb hores extres i això ha desmuntat la previsió que hi havia.

B) Promoció de les auxiliars administratives.

Aquest punt es deixa per la propera reunió ja que no hi ha temps per parlar-ne. Es decideix que aquest tema es tractarà al principi de la propera reunió perquè no torni a quedar pendent.