dimecres, 28 d’abril del 2010

Comunicat del Comitè Unitari de personal de l’Ajuntament de la Garriga respecte dels problemes de gestió/tramitació del Fons Social 2009

El dia 12 d’abril l’Àrea de Recursos Humans (RRHH) ha penjat un comentari al bloc del Comitè Unitari de personal de l’Ajuntament de la Garriga denunciant suposades irregularitats en la gestió del fons social del 2009: l’admissió de 5 peticions fora de termini, entre les quals, una d’un membre del comitè.

La comissió de fons social del comitè, formada enguany per nous membres, ha treballat amb molta pressa, per tal d’accelerar terminis, i això ha portat a cometre alguns errors, principalment de comunicació. En aquest sentit, la comunicació del reglament del Fons Social i dels terminis per a presentar la documentació i per a al•legar només es va fer per correu electrònic i sense fer signar els caps d’àrea conforme rebien tota la informació i la trametrien al personal de la seva àrea. Aquest fet, que a més va coincidir amb problemes informàtics que van fer que els correus electrònics d’informació encara arribessin a menys persones, ha provocat un important problema de comunicació.

En vista d’aquests problemes, el president del Comitè unitari, durant la Setmana Santa, es va posar en contacte amb les àrees on hi havia hagut persones a les quals no havia arribat la convocatòria i els va demanar que aprofitessin els darrers dies del termini per a presentar al•legacions en aquest sentit. Així doncs, en cap cas es va ampliar el termini de presentació de sol•licituds, sinó que es van incloure les sol•licituds rebudes en forma d’al•legació dins el termini ja preestablert.

Una vegada entrades aquestes al•legacions, la comissió les va incloure al llistat i, abans que es poguessin discutir i valorar els casos al comitè, va entregar el llistat a RRHH. Aquest és un altre error atribuïble al Comitè. Tanmateix, la llista que s’ha enviat i que denuncia l’escrit de RRHH no és la definitiva, ja que ha de passar per la Comissió Paritària, que és la que ha d’acceptar o no les al•legacions, o que fins i tot pot decidir emprendre altre tipus de mesures en vista dels problemes en aquest escrit mencionats.

Per tant, és evident que el Comitè ha comès errors greus en la tramitació del fons social 2009, però també és evident que aquests errors no han estat comesos amb mala fe i que a més el procés no està tancat i tot plegat s’ha de revisar a través de l’òrgan que aprova o no el Fons Social. De fet, i encara millor, s’hauria pogut revisar amb la comissió de Fons Social en el moment en què RRHH va detectar que hi havia, suposadament, irregularitats. Pel motiu que sigui, l’àrea de RRHH ha decidit fer-ho d’una altra manera.
Sigui com sigui, enguany, el personal de RRHH ha repassat un per un i dues vegades tot el contingut del fons social. És evident, doncs, que sí que tenen capacitat per a gestionar-lo, a diferència de l’argument que sempre ha fet servir aquesta àrea per a justificar que la gestió del fons anés a càrrec del Comitè.

Per la part que és atribuïble al Comitè Unitari i que ja hem exposat en aquest comunicat, demanem disculpes al conjunt del personal de l’Ajuntament de la Garriga.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Quins collons!! encarra tindrem la culpa RRHH...
Quin va ser el període d'al·legacions??? on es va publicar??
Nosaltres ens en vam adonar quan ho vam repassar amb la Maria Antònia, perquè ella ens ho va demanar. Ella mateixa ens va dir que s'havien acceptat 5 peticions fora de termini. Quan li vam dir que això altres anys no s'havia acceptat ens va dir que féssim els ulls grossos (perdó Maria Antònia, però penso que nosaltres no hem de pagar pel que fan els altres). Nosaltres vam decidir fer-ho públic a tots els companys a través del blog del comitè, ja que entenem que és un tema que principalment ens afecta al personal. I que crec que tots hi hem de poder dir la nostra opinió.
En cap cas hem dit que les coses s'hagin fet de mala fe, però sí que no gaire clares.

Teresa Salvador

COMITÈ UNITARI DE L'AJUNTAMENT DE LA GARRIGA ha dit...

Benvolguda Teresa,

Com sempre, la carta de presentació que acompanyava la convocatòria del Fons social especificava que el termini d'al·legacions es penjaria al taulell d'anuncis juntament amb el llistat provisional.
Així es va fer, i es va marcar com a data limit el dia 31 de març. De la mateixa manera, el dia 23 de març, es va enviar un c/e general recordant-ho.

En un altre ordre de coses, evidentment que hi podeu dir la vostra. Però has d'entendre també que el Comitè pugui tenir dret a rèplica, sobretot si s'ha llençat una acusació en contra seu.

A la teva disposició pel que calgui.

Anònim ha dit...

Molt divertit això d'imaginar-se al President del comitè oblidant-se d'autoavisar-se del termini.
I per què no es va informar, els anys anteriors, a persones afectades (per presentar un dia tard la documentació!) que disposaven d'ampliació de termini, període d'al·legacions o com en volgueu dir?
Nivelazooooooo!

Anònim ha dit...

Que ens estiguem discunt per això mostra el poc importants que són els problemes laborals que tenim. En època de crisi i atur descontrolats hauriem d'estar contents de poder tenir la feina assegurada i, a més, amb tots els beneficis que tenim de més respecte els treballadors del sector privat

Jordi Carreras