dimecres, 28 d’abril del 2010

Acta de la reunió extraordinària del Comitè Unitari del 16-04-10

Dia: 16 d’abril de 2010
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència de Rafa Bernabé, Llucià Miras, Juanma García, Enric Costa, Laia Vidal, Esther Campos, Paula Trallero, Edu Garcia i Marta Romo.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia següent:

1. Plataforma per a la negociació del conveni
2. Denúncies contractacions d’urgència des d’1 de gener de 2005
3. Comissió de contractació
4. Fons social 2009: problemes en la gestió i cerca de solucions
5. Altres

Després de discutir-ho, es prenen els acords següents:

1. Plataforma per a la negociació del conveni:

La setmana que ve o l’altra com a màxim es repassarà el redactat final i s’entrarà la plataforma al registre d’entrada de l’Ajuntament.

2. Denúncies contractacions d’urgència des d’1 de gener de 2005:

La setmana que ve o l’altra com a màxim es redactarà la denúncia i s’enviarà al Tribunal Laboral de Catalunya.

3. Comissió de contractació:


Es parla de dues places que es convocaran en breu i dels errors de la convocatòria que s’han anat resolent amb la col•laboració de la comissió.
Es torna a parlar dels terminis que tenen les persones en excedència per a sol•licitar el reingrés a l’Ajuntament. Segons RRHH només es pot sol•licitar en els 10-15 dies d’informació pública que transcorren entre les aprovacions inicial i definitiva de la plantilla anual o en el cas de vacants i/o modificacions de plantilla que es donen durant l’any.
Com que no hi ha la certesa que això hagi de ser així, ja que dificulta molt el reingrés de les persones en excedència, es farà la consulta als sindicats.

4. Fons social 2009: problemes en la gestió i cerca de solucions:


Aquesta setmana RRHH ha penjat un comentari al bloc denunciant suposades irregularitats en la gestió del fons social del 2009: l’admissió de 5 peticions fora de termini, entre les quals, una d’un membre del comitè.

Es comenta que aquest any la comissió de fons social ha treballat amb molta pressa, per tal d’accelerar terminis, i que això ha portat a cometre alguns errors, principalment de comunicació.
En aquest sentit, en Rafa diu que durant la Setmana Santa, en constatar aquests problemes després de parlar amb la comissió, es va posar en contacte amb les àrees on hi havia hagut persones a les quals no havia arribat la convocatòria i els va demanar que aprofitessin els darrers dies del termini per a presentar al•legacions en aquest sentit.

Una vegada entrades aquestes al•legacions, la comissió les va incloure al llistat i, sense discutir-ho al comitè, va entregar el llistat a RRHH.
La llista que s’ha enviat i que denuncia l’escrit de RRHH no és la definitiva, ja que ha de passar per la Comissió Paritària, que és la que ha d’acceptar o no les al•legacions.
Hi ha consens que s’ha d’assumir l’error de comunicació del Comitè, que a més va coincidir amb problemes informàtics que van fer que els correus electrònics d’informació encara arribessin a menys persones. Es portarà tot plegat a la comissió paritària que, en funció dels problemes d’informació/tramitació del fons social i de les al•legacions presentades, haurà de decidir les solucions a prendre.

També es comenta que el personal de RRHH ha repassat un per un i dues vegades tot el contingut del fons social, fet que fa evident que sí que tenen capacitat per a gestionar-lo. Per tant, es lluitarà altra vegada per tal que l’any que ve tot el fons social es faci des de RRHH

Es redactarà un comunicat que es penjarà al bloc com a resposta a l’escrit de RRHH.

5. Altres:

No hi ha d’altres qüestions a tractar.