dijous, 12 de març del 2009

Reunió extraordinària del Comitè Unitari de l’Ajuntament de la Garriga, 6 de març 2009

Dia: 6 de març de 2009
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència de Rafa Bernabé, Esther Campos, Paulina Trallero, Laura Clavell, Llucià Miras, Marta Romo, Joan Carles Cruz, Eduard Garcia, Laia Vidal i Enric Costa.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia, prenent els següents acords:


1. Estratègia del Comitè Unitari en la seva relació amb l’Ajuntament de la Garriga a partir d’ara:

Fins a dia d’avui, l’Ajuntament ha anat cometent diverses irregularitats, incompliments, etc., especialment en temes relacionats amb les comissions de contractació, salut laboral i paritària. Fins ara el Comitè ha anat mostrant la seva disconformitat amb aquestes situacions, fent-ho palès a les comissions afectades i també deixant-ne constància a les actes de les reunions ordinàries. Tanmateix, veient que per aquesta via no s’obté cap resultat satisfactori, es decideix que cal començar a prendre mesures d’acció.

Es parla a l’entorn d’aquesta situació, valorant la possibilitat de denunciar els temes que els pertoquin al tribunal laboral i al de salut laboral. En tot cas, es valora que caldria avisar abans l’Ajuntament mitjançant un escrit i donant un termini segons el cas. Aquests escrits serien penjats al mateix temps al bloc perquè tot el personal pugui conèixer la situació. Es comenta, però, que si es tracta de casos i situacions reiteratives –procediments contractuals irregulars, per exemple- i sense interpretació possible, no caldria avisar i es podria acudir directament a la instància que pertoqués.

El que sí està clar és que a partir d’ara, qualsevol queixa, petició, comunicació, etc, s’entrarà de manera oficial, pel registre.

Es comenta també els molts casos en què el personal ha entrat sense el procediment pertinent, per als quals la plaça hauria d’haver-se convocat un màxim de 3 mesos després, i en canvi, el procés s’eternitza.

Per tot plegat, cal tenir clar en cada cas què és i què no és denunciable, i cal conèixer amb profunditat els casos:

- Contractació:
a) Llistat dels treballadors/es que no han passat un procediment correcte per a cobrir definitivament una plaça.
b) Procediments irregulars que vagin sortint a partir d’ara.
- Salut laboral:
a) Plans d’emergència.
b) Locals de la Policia, de la UOS, etc.

Sobre aquests temes, cada comissió prepararà una instància, que enviarà a tots els membres del Comitè i que la comissió de comunicació entrarà al registre abans del dia 27 de març. En aquest moment també es penjaran al bloc. Les instàncies exigiran una resposta en un termini breu i, amb la informació obtinguda, es començarà a actuar al nivell que pertoqui.

- Paritària:
a) Es procedirà a recollir totes les actes des de l’any 2004 per a d’identificar tots els acords presos, que tenen nivell de conveni, per tal d’identificar-ne el nivell de compliment i d’incloure’ls a la propera revisió del conveni.
- Formació: Es marcarà un calendari per tal que el procés de discussió i aprovació del reglament no s’eternitzi.


2. Propera reunió ordinària del Comitè:

Es farà el divendres 20 de març a les 13:00 h al local del Comitè