dimecres, 25 de març del 2009

Acta de la reunió del Comitè Unitari de l’Ajuntament de la Garriga, 20-03-09

Dia: 20 de març de 2009
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència de Paulina Trallero, Laura Clavell, Esther Campos, Llucià Miras, Enric Costa i Laia Vidal.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia següent:

1. Aprovació de l’acta de la reunió anterior.
2. Comissió de contractació:
a) Reunió d’auxiliars administratives.
b) Oferta pública any 2009
3. Comissió paritària:
a) Darrera reunió de la comissió.
4. Estat dels temes acordats a la reunió extraordinària del 6 de març de 2009.
5. Propostes i qüestions plantejades pel personal:
a) Procés selectiu a l’EMM tractat a la reunió de desembre.
b) Qüestions dietes, comunicacions absències al lloc de treball i altres.
c) Calefacció edifici central.
6. Altres.

Després de discutir-ho, es prenen els acords següents:

1. S’aprova per unanimitat dels assistents l’acta de la reunió del Comitè Unitari del dia 20 de febrer de 2009.

2. Comissió de Contractació:
a) El dia 19 de març s’ha fet la reunió prevista amb tot el personal auxiliar administratiu. De les 19 persones contractades com a auxiliars administratives, van assistir-ne 16.
Es tracta d’un col·lectiu nombrós, que pot fer molta força, i a més es va poder constatar que està disposat a lluitar pels seus drets.
Des del comitè se’ls va fer arribar el llistat de tasques que, segons la llei, corresponen de fer al personal administratiu i al personal auxiliar administratiu. Per la seva banda, el personal, abans del dia 26 de març, farà arribar a la comissió de contractació un llistat de les tasques reals que estan fent. Aquests llistats serviran per avaluar fins a quin grau el personal auxiliar administratiu està realitzant tasques que no corresponen a la seva categoria.
A la reunió, les persones assistents van estar d’acord amb el comitè que, per a realitzar les promocions a administratiu n’hi hauria d’haver prou amb un concurs de mèrits, sempre que abans s’hagi superat una prova d’accés regularitzada.
Com a criteri per a prioritzar les promocions, es va consensuar que hauria de ser l’antiguitat en el lloc de treball.
Tot plegat, el comitè ho traslladarà a la comissió paritària del dia 27 de març.
b) L’aprovació de les bases generals s’ha aturat perquè l’equip de govern s’ho vol tornar a mirar. Per la seva part, Recursos Humans, lògicament, ha dit que no tirarà endavant cap procés mentre les bases no estiguin aprovades. Si no es desencalla immediatament el tema, es traslladarà altra vegada a la comissió paritària.
D’altra banda, el dia 30 de març hi ha reunió de la comissió de contractació amb RRHH per muntar el calendari de convocatòries de places per aquest 2009. Es farà servir, evidentment, en la mesura del possible, el criteri d’antiguitat en el lloc de treball.

3. Comissió Paritària:
a) Es comenta la reunió del 10 de març. Es diu que, a causa de l’acumulació de temes a tractar per la inactivitat de la comissió durant alguns mesos, no hi va haver temps per a parlar de més de la meitat de punts de l’ordre del dia i, entre d’altres, de totes les qüestions que podien generar conflicte. Per tant, es preveu que a la reunió del 27 de març tampoc hi hagi temps per acabar tots els punts.
Es fa una repassada dels diversos temes tractats a la reunió.

4. Reunió extraordinària del 6-03-09:
a) S’estan preparant les instàncies acordades, que s’entraran per registre com a màxim el 27 de març.
De la feina encomanada als representants a la comissió paritària, ja s’ha fet el recull d’acords dels anys 2006 i 2007. Falten el 2005 i el 2008.
Pel que fa a formació, la setmana del 23 al 27 de març s’entrarà la nova proposta de reglament, amb les aportacions provinents dels exemples aportats per l’equip de govern i les dels membres del Comitè. Es demanarà una resposta ràpida.

5. Qüestions plantejades pel personal:
a) Es deixa el tema sobre la taula, ja que els presents a la reunió no el coneixen directament.
b) Es responen les qüestions plantejades al correu del comitè sobre aquests temes.
c) Davant les queixes relatives al funcionament de la calefacció de l’edifici central de l’Ajuntament, que també han arribat al Comitè, es comenta que els responsables tècnics de l’ajuntament han informat el personal profusa i correctament sobre aquest tema. Caldrà que l’ajuntament vetlli, però, perquè en arribar el bon temps, l’empresa de gas causant del problema, arrangi les deficiències de la xarxa.

6. Altres: No hi ha més temes a tractar.