dijous, 12 de març del 2009

Resum reunió Comissió Paritària de Relacions Laborals, 10 de març 2009

Amb l'assistència de:
-Joan Bou i Quim Fornés per part de l'equip de govern.
-Francesc Puigdomènech per part de CiU.
-Jaquim Rosell, secretari de l'Ajuntament.
-Carme Ciruela, tècnica de RRHH.
-Laia Vidal, Rafa Bernabé, Eduard Garcia i Esther Campos, per part del Comitè Unitari.

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior (10/11/08).

En F. Puigdomènech vol fer constar en acta que han passat 4 mesos des de l’última reunió de la comissió paritària, i que sembla que això sigui un càstig pel posicionament del comitè en l’última reunió celebrada. En Joan Bou comenta que aquesta reunió s’ha endarrerit a causa de la baixa laboral de la tècnica de RRHH, període d’adaptació de la persona que la substitueix, les festes de Nadal, i coordinació de dies/hores entre els membres de la comissió. A més, comenta que volien assistir a aquesta reunió amb la feina feta i presentant propostes elaborades de tots els punts que estaven pendents.

En F. Puigdomènech demana un calendari de reunions paritàries. El comitè comenta que quan s’aprovi el reglament de funcionament d’aquesta comissió el calendari quedarà fixat. Segons la proposta del comitè es celebraria una reunió cada 2 mesos, i en cas de temes urgents a tractar, es convocaria una reunió extraordinària.

El comitè vol fer constar que altres comissions com la de salut laboral i valoració de llocs de treball es veuen aturades i reclamen la necessitat que l’equip de govern convoqui i assisteixi a aquestes reunions.


2. Reglament del fons social.

El reglament del fons social d’aquest any presenta tres modificacions:

- El fons social es pagarà en relació al tant per cent de la jornada laboral que faci cada treballador.
- S’ha unificat el desplaçament obligat al lloc de treball públic i privat, ja que no tothom té l’opció de venir a treballar en transport públic. S’ha aplicat el concepte més alt.
- L’import màxim que es pagarà per cada concepte no superarà els 600€.

S’aprova el reglament del fons social i s’acorda que el termini de presentació d’instàncies per sol·licitar i justificar les ajudes serà del 16 al 27 de març de 2009.

Es comenta que tots els treballadors que han estat en actiu com a mínim 6 mesos del període que es gestiona tenen dret a percebre aquest ajut, però el problema és que al no estar en actiu en el moment del pagament no es pot fer la cotització a la seguretat social. El comitè proposa 3 solucions:

- Que el treballador faci una factura a l’ajuntament.
- Que es pagui junt amb la quitança en el moment de finalitzar la relació amb l’empresa, segons la puntuació de l’any anterior.
- Que l’ajuntament faci un ingrés i retenció de l’IRPF a compte (igual que quan es paga l’assistència a les eleccions).

Tothom està d’acord en què l’última opció és la més adequada. L’ajuntament s’informarà si jurídicament és possible pagar-ho d’aquesta manera.


3. Interpretació EBEP.

El Comitè designa en Rafa Bernabé per resoldre dubtes d’interpretació de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic junt amb la tècnica de Recursos Humans.


4. Promocions internes de les auxiliars administratives.

A l’oferta pública del 2009 hi ha la promoció de dues auxiliars administratives de l’àrea d’economia i es preveu que, en un període màxim de 3 anys, es faci la promoció de la resta d’auxiliars administratives de l’ajuntament.

El comitè demana quin criteri s’ha seguit per fer primer la promoció d’aquestes dues places. En Joan Bou ens comenta que una de les places es tractava d’un compromís que s’arrossega des de l’any passat i que, aleshores, van decidir fer les dues promocions de l’àrea al mateix temps.

L’ajuntament ens presenta un llistat de totes les auxiliars administratives que hi ha a l’ajuntament i en quina situació estan actualment. El comitè revisarà aquest llistat i presentarà una proposta de calendari per fer les promocions que es debatrà en la propera reunió de la comissió paritària. Per altre banda, també es tractarà com es faran aquestes promocions, ja que el comitè creu necessari que aquest concurs – oposició no sigui extens ja que les auxiliars administratives porten temps desenvolupant les taques d’administrativa i ja han demostrat de sobres la seva validesa.


5. Triennis personal OAMC

Es varen aprovar els estatuts de l’OAMC en el Ple del 17/12/2008 i amb efectes des del dia 1/01/2009, per tant, ja s’ha solucionat el tema. El comitè demana a la tècnica de RRHH una còpia dels estatuts.


6. Bossa d’hores extres comuna.

En el pressupost del 2009 es contempla una bossa d’hores comuna per totes les àrees de l’ajuntament, excepte les de la Policia Local. En Joan Bou ens informa que tot i que la bossa ja estigui feta, encara no s’ha decidit quin serà el criteri per cobrar o compensar les hores extra. Ens explica que a la reunió de serveis a les persones s’ha confeccionat una graella amb totes les hores de les àrees per diades, per determinar la quantitat d’hores totals i quines es poden evitar, i en segon lloc establir criteris igualitaris en totes les àrees. La intenció és veure quina quantitat d’hores entren en les previsions del pressupost i en funció del mateix fer una proposta a aquesta comissió. S’està elaborant la proposta conjuntament amb les àrees afectades i el procés és molt llarg i complicat ja que hi ha moltes casuístiques diferents a tenir en compte.

El comitè demana explicacions de per què s’estan pagant hores extres a determinades persones i a d’altres no. En Joan Bou ens comenta que no s’estan pagant, que les propostes es porten a la reunió de tècnics però que després, a la JGL, es deixen sobre la taula excepte les hores dels conserges, les del taller d’educació i les de la policia. Des del comitè reclamem que aquesta informació es faci extensiva a tots els treballadors i en Joan Bou ens diu que això s’ha tractat diverses vegades a les reunions de serveis a les persones. El comitè insisteix que hi ha gent que no n’està al cas i que a la propera reunió de servei a les persones es tracti aquest tema per tal que no sembli que hi ha greuges comparatius a l’hora de cobrar les hores extra.

Per altra banda l’ajuntament ens informa que s’ha previst en el pressupost del 2009 una plaça a mitja jornada (caps de setmana) d’un conserge d’esports per disminuir notablement les hores reiteratives que es venien realitzant pel personal d’aquesta àrea.

El comitè comenta que s’ha detectat que la partida d’hores extra de la policia també inclou el plus de nocturnitat, quan en realitat, aquest hauria de ser un complement de la nòmina. Es fa constar que el cost de les hores extra de la policia és molt elevat, però en realitat les hores extra realitzades per aquest col·lectiu són molt poques, i el seu cost és a causa del pagament extra per treballar de nit. Així doncs el comitè reclama que al pressupost del 2010 es tingui en compte aquest punt i es separi en dues partides diferents. En Joan Bou comenta que sempre s’ha fet així però en desconeix el motiu, però que també creu convenient arreglar aquest punt en el pressupost del proper any.

Es recorda que, segons l’EBEP, només es poden cobrar 80 hores extra anuals per persona, la resta s’han de compensar.


7. Revisió del Reglament d’indemnitzacions

L’ajuntament, bastant-se en el Decret 138/2008 d’indemnitzacions per raó del servei, proposa abonar 120 € per pernoctació (dietes i transport a part), que s’abonaran igualment encara que l’import de la pernoctació sigui inferior a 120 €. De totes maneres, s’hauran de presentar les justificacions corresponents.

El comitè recorda que es va acordar revisar i actualitzar tot el reglament d’indemnitzacions (de l’any 2004) i no només aquest punt. RRHH farà arribar a tots els membres de la comissió paritària una còpia del mencionat decret i de l’actual reglament per tal que tothom treballi en aquests documents i portar una proposta a la propera reunió.


8. Reglament de funcionament de la Comissió Paritària

En base a la proposta inicial realitzada pel comitè, l’ajuntament presenta una segona proposta. Es tornarà a revisar aquest document i es presentarà a la propera reunió de la comissió paritària.

En el mateix moment però, s’arriba a l’acord en els següents punts:

- Treure el nombre mínim de representants laborals i funcionaris que hi ha d’haver en una reunió, ja que el nombre de representants laborals en el comitè és superior al de funcionaris i a vegades, costa que hi puguin anar dos de cada. Així doncs, es creu convenient que sigui el mateix comitè qui decideixi qui assistirà a aquesta reunió sempre i quan, com a mínim, hi hagi un representant laboral i un funcionari entre ells.
- Es modificarà el punt en què diu que la tècnica de RRHH serà encarregada de redactar l’acta de la reunió, convocar-la, facilitar la documentació necessària i es posarà que serà ella o la persona en qui delegui del departament de RRHH.
- Tenint en compte que només fa falta el 50% de quòrum per cadascuna de les bandes per realitzar la reunió, no es creu necessari designar suplents. En cas d’absències de llarga durada (ex. baixa maternal) es modificarà la composició de la comissió paritària.
- S’estableix que la documentació que es tractarà a la reunió s’ha de presentar amb una anterioritat de, com a mínim, 5 dies hàbils per tal que tothom la pugui revisar.
- S’acorda que a partir d’ara, tots els membres de la comissió assistents a la reunió signaran l’acta corresponent.


Aquí s’acaba la reunió que es continuarà amb la resta de punts pendents la setmana del 23-27 de març:


9. Procediment d’actuació en els casos de baixes de llarga durada.
10. Reglament de funcionament de l’EMAD.
11. Millores en les obres dels vestidors de la Policia.
12. Paga complement de Festivitat de la Policia Local
13. Paga del complement de disponibilitat del personal de la UOS, i els complements de productivitat de la resta de personal.
14. Calendari laboral 2009.
15. Estat del control de presències.
16. Proposta de modificació de les retribucions dels cursos que realitzen els professors de l’Àrea d’Educació.

17. Permís de paternitat.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Queda clar que temes de promoció interna i pagues extra depén de si hi ha un polític que cedeixi a les presions o que protegeixi als seus treballadors, no de criteris d'igualtat.