divendres, 5 de desembre del 2008

Resum de la reunió de la Comissió de salut laboral i seguretat (CSiS) de l’Ajuntament de la Garriga, 20-11-08

DIA: 20 de novembre de 2008
HORA: 13’00 h
LLOC : Ajuntament de la Garriga

ASSISTENTS:
Patrícia Astorga (regidora ICV)
Josep Broch (Regidor PPC)
Teresa Salvador (tècnica recursos humans)
Pere Pi (Tècnic del servei de prevenció S.P.A.S.S.)
Rafael Bernabé (comitè empresa)
Llucià Miras (comitè empresa)
Paulina Trallero. (comitè empresa)
Francisco Sanchez. (Responsable de salut laboral C.C.O.O. de la intercomarcal)
No els hi es possible assistir: Jaume Aspa(regidor GIG) i Oscar Cabezon (tècnic de sanitat)

TEMES TRACTATS

- Aprovació de l’acta anterior. S’aprova sense objeccions.

- Marcar Calendari: Per part del comitè es recorda que no pot passar tant temps entre reunions ja que l’ultima es de mitjans de juliol, s’acorda fer un esforç per trobar dates i es marca el calendari del següent trimestre per les reunions de C.S.i S. S’acorden les dates de11 desembre, 15 gener i el 12 de febrer aquesta ultima amb S.P.A.S.S. L’hora es manté a les 13:00.

- Plans d’emergència: Es demana com estan el plans d’emergència. El tècnic diu que té 4 plans per posar en marxa: escola bressol, edifici ajuntament, EME i EMM
D’aquests plans es valora que l’escola bressol no calia perquè l’empresa adjudicatària, ha de desenvolupar el seu propi pla, i que el CSiS, via l’empresa spass, ha de repassar aquest pla d’emergència. També es va recordar que l’Eme ja tenia un pla propi, que fa 4 anys que no es fa i que només calia actualitzar-lo.
El tècnic d’spass demana al CSiS que per posar en marxa els plans d’emergència de cada edifici, s’ha de nomenar el personal adient per conformar els equips de primera intervenció, aconsella que sigui personal voluntari i que estigui de forma habitual en l’equipament. Aquests equips s’han de formar abans d’implantar els plans d’emergència.
El comitè demana que paral·lelament, es passin els plans d’emergència, ja que entén que no es pot formar al personal si els edificis no s’han adequat. L’empresa es compromet a fer arribar còpia dels esborranys dels plans. La tècnica de recursos es compromet a passar aquest plans als membres del CSiS en quan arribin.

- Formació: Per part de l’empresa es recorda a spass que s’havia de haver donat formació bàsica als treballadors del taller ocupacional, i que una treballadora de spass va informar a l’empresa que no podia ser perquè no són considerats treballadors de l’ajuntament. Es recorda que tenen contracte directe amb l’ajuntament i que per tant són treballadors propis fins la finalització del taller. El tècnic de spass es disculpa, i assegura que la formació es donarà abans d’acabar contracte, tot i que es valora que ja anem tard (s’acaba el taller el 31 de desembre). S’accepta.
Per part del comitè es demana fer una formació específica sobre l’ús de productes químics a tot el personal que en faci ús (pintor, fusters, etc...), a la que es contesta que no hi ha problema per fer-la. Queda pendent.

- Revisions mediques: La revisió d’aquest any ha comptat amb 133 peticions amb un balanç de 112 fetes i 21 persones no presentades. Es valora l’ús de la unitat mòbil com satisfactòria. Però no així l’espai, ni la forma d’avisar als treballadors. S’acorda buscar un espai on els treballadors no s’hagin d’esperar al carrer. Pel que fa a la forma de convocar, el comitè recorda que cap treballador es pot quedar sense revisió per una mala coordinació entre RRHH i els caps de departament.

- Baixes mèdiques: Es dóna compte de les baixes del període. El comitè demana còpia de la informació dels accidents laborals als delegats de salut laboral de l’Ajuntament.

- Equipaments de protecció: El comitè demana si hi ha alguna fòrmula correcta per obligar als treballadors a portar els equips de prevenció que subministra l’empresa. El tècnic d’spass contesta, que l’única que funciona és que els treballadors que no es posin els equips de seguretat signin una carta d’incompliments que exoneri a l’empresa de responsabilitats. Donat que la pregunta del comitè no anava associada a determinar la responsabilitat, si no a assegurar-nos que no hi hagi accidents laborals, demana a spass fer una formació sobre les conseqüències dels accidents derivats d’aquesta falta de seguretat. El tema queda pendent.

- Riscos del lloc de treball: Es demana a l’empresa si s’ha fet una avaluació de riscos per cada lloc de treball, ja que considera que el personal ha de saber els riscos que comporta el seu lloc de treball . El tècnic contesta que amb la formació ja queda cobert. Desde el comitè es recorda que quan hi ha un canvi de treballador en el lloc de treball, no se li dóna cap fitxa dels seus riscos. Fins que arriba la formació (es posa d’exemple el professor de taller d’ebenisteria, que ha començat la seva tasca sense conèixer els riscos inherents al lloc de treball), poden passar mesos. A més es recorda que és obligatori. El tècnic reconeix la gravetat que un treballador entri en el seu lloc de treball sense conèixer els riscos. El punt queda en suspens.

- Riscos psicosocials: Per enèsima vegada el comitè recorda l’obligarietat de valorar els riscos psicosocials de les diferents estructures (departaments) de l’ajuntament. No es dóna cap resposta satisfactòria i el tema queda en suspens.

-Vestuaris: El Comitè d’empresa recorda el tema dels vestuaris de la Policia i també de la U.O.S. També reclamen vestuaris al taller de l’EME.

La sessió s’aixeca a les 15 hores.