dimecres, 19 de novembre del 2008

Reunió del Comitè Unitari de l’Ajuntament de la Garriga, 14-11-08

Dia: 14 de novembre de 2008
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència d’Esther Campos, Rafael Bernabé, Enric Costa, Laura Clavell, Jordi Batllori, Laia Vidal, Paulina Trallero, Llucià Miras i Mª Antònia Garcia. Després s’incorpora en Joan Carles Cruz.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia següent:

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
2. Visita del Secretariat de CCOO.
3. Repassada de les tasques de l’acta del mes de setembre.
4. Repassada de les tasques de l’acta del mes d’octubre.
5. Comissió Paritària.
6. Peticions i consultes al Comitè.
7. Assemblea.
8. Altres.

Després de discutir-ho, es prenen els acords següents:

1. S’aprova per unanimitat dels assistents l’acta del Comitè Unitari de la reunió del dia 17 d’octubre de 2008.

2. Visita del Secretariat de CCOO:

El secretariat de CCOO del Vallès Oriental es reunirà el dimarts 18 de novembre a la Garriga. Després de fer la seva reunió de treball atendran les consultes del Comitè de l’Ajuntament.

3. Repassada de les tasques de l’acta del mes de setembre:

Es fa una repassada de les feines que resten pendents per a fer dels acords presos a la reunió del dia 22 de setembre:

a) Contractació: La proposta de promoció de les places d’auxiliar administratiu a administratiu encara s’ha de fer arribar a la comissió, que fa força temps que no es reuneix.
b) Comunicació:
-Segueix mancant una actualització regular del bloc amb notícies i informacions d’interès per al personal, a banda de les actes i els resums de les reunions.
-S’esperarà a comprovar el funcionament del control horari per a proposar de traduir els dies d’assumptes propis en hores i poder-los agafar com més convingui a cadascú.
c) IPC: Encara no s’ha concretat el pagament de l’IPC, que es recorda que s’havia acordat de pagar al setembre. S’intentarà parlar d’aquest tema amb Intervenció abans del dimecres 19 de novembre. Si no s’ha aconseguit parlar i aclarir el tema en aquesta data, el Comitè prepararà un text i proposarà al personal d’enviar-lo en forma de mail a l’equip de govern, per a visualitzar la situació i forçar-ne la solució immediata.
d) Adequació del conveni a l’estatut bàsic dels treballadors: Recursos Humans ja ha rebut la resposta de la Diputació de Barcelona, però encara no l’ha fet arribar al Comitè. Està demanada a la comissió paritària.

4. Repassada de les tasques de l’acta del mes d’octubre:

a) Pagament de cursos, congressos i fires: S’ha passat a la comissió paritària i s’espera resposta.
b) Reglament de Formació: També es troba a la comissió paritària a l’espera de resposta.
c) Reglament d’indemnitzacions: Encara no s’ha aconseguit el reglament en format digital, ja que RRHH no l’ha passat.
d) La consulta sobre les contractacions d’urgència s’ha traslladat també a la comissió paritària i s’està a l’espera de resposta.
e) A més, no s’ha convocat el comitè a cap de les darreres convocatòries de places de laborals, saltant-se l’acord pres en comissió paritària. Es traslladarà aquesta queixa a la comissió de contractació.
f) També es va informar la comissió paritària de la decisió de començar a denunciar al tribunal laboral els processos que no complissin tots els requisits. A partir de la propera setmana es començaran a denunciar.
g) Control de presència: S’ha aconseguit el compromís de fer en primer lloc una formació a la comissió paritària, en segon lloc als membres del comitè i després a la resta de treballadors. Ara sembla que hi ha problemes informàtics que han alentit el procés. No funcionarà fins després de la formació.
h) Arxiu del comitè: El dijous 20 de novembre les comissions de contractació i de formació realitzaran arxiu de la seva documentació.
i) Salut Laboral: Per problemes d’agenda, el delegat de CCOO de salut laboral no podrà assistir a la propera reunió de la comissió. Es presentarà, però, un llistat d’incompliments i peticions. En aquest sentit, s’ha encarregat a SECE l’avaluació de les luxometries i la proposta i avaluació econòmica de les solucions a aplicar.

5. Comissió Paritària:

La comissió prepararà un text explicant el posicionament que prendre el comitè a la darrera reunió i un llistat dels temes fets i pendents acordats en les darreres reunions. Aquesta informació es penjarà al bloc en els propers dies.

6. Peticions i consultes al Comitè:

a) S’ha fet arribar una queixa al comitè, ja que la JGL de la setmana que ve preveu la retallada dels triennis que cobren dos treballadors en funció de la seva jornada laboral: fins al moment se’ls pagava el trienni complet, però ara se’ls reduirà al tant per cent de jornada que treballen i, a més, amb caràcter retroactiu, havent de retornar el que haurien cobrat de més. Es creu que a tot arreu es paga el 100% de la jornada, ja que es considera un premi a l’antiguitat, en funció de la data d’entrada i no del tipus de jornada. Es farà la consulta per a confirmar-ho i, si és així, es farà una instància el dilluns 17 per a evitar que es passi l’acord per JGL. També es faria arribar la queixa i el posicionament contrari del comitè per correu electrònic.
b) L’Àrea de Joventut va fer arribar al comitè i a RRHH una petició per tal que els membres de l’Àrea no hagin de fitxar necessàriament a través de l’ordinador i des del seu lloc de treball habitual, sinó que ho puguin fer també des de la màquina de l’Ajuntament, ja que els és molt més pràctic. El Comitè tindrà en compte la petició, però de moment restarà a l’espera, ja que no està gens clar de quina manera s’aplicarà el control horari.

7. Assemblea:

La propera assemblea ordinària de treballadors es farà el dijous 18 de desembre a les 13:30 h a la Sala de Plens.
La reunió ordinària del comitè s’avançarà al divendres 5 de desembre per apoder preparar correctament l’assemblea.

8. Altres:

Sobre el lot de Nadal, es preguntarà quina partida s’hi destina i com s’actualitza cada any.