dilluns, 6 d’octubre del 2008

Reunió del Comitè Unitari de l’Ajuntament de la Garriga, 22-9-08

Dia: 22 de setembre de 2008
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència d’Esther Campos, Rafael Bernabé, Enric Costa, Mª Antònia Garcia, Laura Clavell, Eduard Garcia, Joan Carles Cruz, Jordi Batllori, Laia Vidal, Paulina Trallero i Carme Peirotén. Després s’incorpora Marta Romo.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia següent:

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
2. Comissió de contractació.
3. Comissió de comunicació.
4. Comissió de formació.
5. Comissió de Fons Social.
6. Pagament de l’IPC de 2007.
7. Comissió paritària.
8. Adequació del conveni a l’estatut bàsic del treballador públic.
9. Altres.

Després de discutir-ho, es prenen els acords següents:

1. S’aprova per unanimitat dels assistents l’acta del Comitè Unitari de la reunió del dia 20 de juny de 2008.

2. Comissió de Contractació:

a) La comissió presenta una proposta de terminis i de procediment per a promocionar les places d’auxiliar administrativa a administrativa. Es discuteix la proposta i es matisen diverses coses:
· Cal discriminar els casos en què realment es realitzin tasques d’auxiliar administrativa. En aquests casos no procediria realitzar la promoció.
· Es passen les propostes de promoció que la comissió havia proposat per al 2012 a l’any 2010.
· Es proposa fer les promocions a través de concurs de mèrits. En cas de no aconseguir aprovar aquest punt, es proposa que, com a màxim, es fes examen només del temari específic de la plaça per a la qual es promociona.
· Es parla també de plantejar les promocions d’escala (dins del mateix grup). Es plantejarà realitzar una consolidació automàtica de grau per a premiar el temps treballat cada tres anys.
b) Es planteja la necessitat de realitzar també el mateix tipus d’examen en el cas de promocions derivades de la regulació de llocs de treball.

3. Comissió de Comunicació:

a) La comissió planteja la necessitat de realitzar un manteniment i una actualització més regulars del bloc per a fer-lo més atractiu per al personal municipal. Se sol·licita la col·laboració de tots els membres del comitè, aportant articles, novetats de la llei o qualsevol altra qüestió que pugui resultar d’interès per al conjunt de treballadors o per a algun col·lectiu en concret. Es pot fer arribar a la comissió per mail o en paper. En aquest cas, la comissió ja s’encarregaria de l’escaneig dels documents.
Es tornarà a recordar al personal, però, la necessitat de la seva col·laboració en fer del bloc una eina útil.
b) Es parla d’una aportació rebuda al bloc referent a la possibilitat d’agafar els dies d’assumptes propis fraccionats –és a dir, la possibilitat d’agafar només algunes hores, sense haver de gastar cada vegada un dia sencer-. Es discuteix el tema i es decideix penjar una enquesta al bloc per a copsar l’opinió dels treballadors.

4. Comissió de Formació:

La comissió presenta el reglament sorgit del refós de les aportacions realitzades a la proposta penjada al bloc.
Es discuteix i es realitzen encara algunes aportacions més:
Es parla de la necessitat de concretar alguns punts del reglament per no deixar res a criteri de l’empresa.
En casos de cursos que l’Ajuntament obligui a realitzar cal que que n’assumeixi el finançament total.
(...)
Durant la propera setmana es faran arribar totes aquestes noves aportacions a la comissió, que refarà el reglament i, l’altra setmana, l’entrarà al registre de l’Ajuntament.

5. Comissió de Fons social:

La comissió comenta que Recursos Humans ha comunicat al comitè que el fons social es cotitza a la Seguretat Social i que per tant s’hauria de replantejar si es paga o no a la gent que ja ha plegat, a excepció de les jubilacions. Es discuteix el tema.

D’altra banda, hi ha consens en què cal simplificar el reglament i clarificar els conceptes per als quals es pot rebre ajut del fons social. La comissió proposa preveure una quantitat fixa per a cada categoria, que després s’adaptaria per conceptes i per jornades de treball.
Prepararan un esborrany de la proposta, que es passarà per mail als membres del comitè, per discutir-la. Després la proposta s’haurà d’aprovar per la comissió paritària.

6. Pagament de l’IPC de 2007:

De moment l’ajuntament no ha pagat l’IPC de l’any 2007, tot i que s’havia acordat que es faria efectiu el mes de setembre.
Es traslladarà el tema amb urgència a la comissió paritària.

7. Comissió paritària:

Encara no s’ha convocat la propera reunió. El dijous 25 de setembre està prevista una reunió amb el regidor de Recursos Humans per a mirar tots els temes que queden pendents de respondre per una i altra part, i es convocarà una reunió de la comissió el més aviat possible.

8. Adequació del conveni a l’estatut bàsic del treballador públic:

El comitè i Recursos Humans ja van fer una reunió sobre el tema. Van sorgir una sèrie de dubtes, que es van traslladar a la Diputació de Barcelona. S’està a l’espera de la resposta.

9. Altres:

a) Calendari de reunions ordinàries del comitè:
Les reunions es faran el segon divendres de cada mes a les 13:00 h al local de Can Mora. Si coincideix amb un dia festiu, la reunió es traslladarà al següent divendres.
b) Crèdit d’hores sindical:
El membres del comitè disposen de 13 hores al mes per persona, un crèdit d’hores que pot créixer o decréixer en funció de les necessitats, a través de la borsa d’hores.
Es comenta que actualment, en general, no s’estan gastant les hores, i que l’Ajuntament demana un quadrant de les mateixes.
c) Conveni:
El conveni només accepta l’absència del lloc de treball sense compensació d’hores en casos de defunció i de malaltia per a familiars de segon grau. Per tant, no hi entren ni tiets, ni nebots, ni cosins, etc. Es considera que, en els casos de defunció, s’hauria d’arribar almenys fins al tercer grau de parentiu.
Es tindrà en compte de cara a l’elaboració del proper conveni.Es proposa que l’assistència al gimnàs municipal sigui gratuïta per a tots els treballadors de l’Ajuntament, com es fa en el cas de la policia. Es traslladarà el tema a la comissió de Salut laboral.