dijous, 5 de febrer del 2009

Reunió del Comitè Unitari de l’Ajuntament de la Garriga, 23-01-09

Dia: 23 de gener de 2009
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència de Rafael Bernabé, Jordi Batllori, Laia Vidal, Paulina Trallero, Marta Romo, Mª Antònia Garcia i Eduard Garcia.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia següent:

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
2. Contractes en frau de llei.
3. Valoració de l’Assemblea del 18-12-08.
4. Comissió paritària.
5. Resultat de l’enquesta de l’assemblea.
6. Salut laboral.
7. Comissió de formació
8. Comissió de contractació.
9. Altres.

Després de discutir-ho, es prenen els acords següents:

1. S’aprova per unanimitat dels assistents l’acta del Comitè Unitari de la reunió del dia 12 de desembre de 2008.

2. Es comenta que a l’ajuntament hi ha gent que té un contracte en frau de llei. Aquests contractes s’haurien de regularitzar i per tant, caldrà tractar-ho tant a la comissió paritària com a la de contractació.

3. Valoració de l’assemblea:
En general es considera que va ser poc participativa, però que va ser positiva ja que els treballadors es van assabentar que l’ajuntament no col·labora amb el comitè i que des de fa dies, la comissió paritària no es reuneix ja que l’ajuntament no compleix amb les seves tasques. En l’assemblea també es va parlar del tema de promoció de les auxiliars administratives i arrel d’això, es va veure que hi havia diferents opinions entre elles. S’acorda que es convocarà en una reunió a totes les auxiliars per tal que cadascú exposi el seu punt de vista i intentar treballar per trobar una solució conjuntament.

4. Encara a dia d’avui l’equip de govern no ha convocat el comitè i l’oposició a una reunió paritària. Des del comitè es decideix que serem nosaltres mateixos qui convocarem l’ajuntament i l’oposició a aquesta reunió i reclamarem per aquesta data el calendari de programació de les tasques pendents.

5. Es va decidir que es penjaria al blog el resultat de l’enquesta que es va fer a l’assemblea i que quan es reiniciessin les paritàries es debatria aquest tema amb l’equip de govern.

6. Comissió de Salut laboral:
A l’última reunió de salut laboral que es va realitzar no s’hi va presentar cap polític.

7. Comissió de Formació:
Es va reunir la comissió amb l’alcaldessa per comentar l’esborrany del reglament de formació. L’alcaldessa va dir que estava desestructurat i va donar dos exemples de reglament de formació d’altres entitats que l’equip de govern considerava bons per tal que se’n redactés un de nou seguint l’estructura d’aquests reglaments. Un cop redactat el nou reglament, es tornaran a reunir per debatre els diferents articles i definir com serà definitivament.

8. Comissió de contractació:
- Bàsicament es va parlar que el tema de la contractació (el calendari que van marcar amb RRHH) estava parat i que no s’estaven convocant places excepte les d’urgència.
- Es va tractar el tema dels contractes de relleu ja que hi ha un buit en la continuïtat del treballador quan el titular de la plaça es jubila. Es comenta que el relleu hauria de ser directament sense haver de passar cap oposició ja que s’hauria de fer valer la primera que va passar.
- La comissió s’hauria de reunir amb RRHH per planificar la regularització dels treballadors de l’EMAD.
- El comitè no pot anar als tribunals de contractació, però sí que hi pot assistir a títol individual com a treballador de l’ajuntament. En cas d’irregularitat no pot actuar, sinó que qualsevol queixa s’ha de posar a través de la secció sindical o bé l’ha de posar el mateix treballador que es presenta a l’oposició. El comitè però, no se’n desentén, està per assessorar i informar al treballador.