dimarts, 20 de maig del 2008

Reunió del Comitè Unitari de l’Ajuntament de la Garriga, 16-05-08

Dia: 16 de maig de 2008
Hora: 13:00 h
Lloc: Local del Comitè, Can Mora

Amb l’assistència d’Esther Campos, Rafael Bernabé, Enric Costa, Mª Antònia Garcia i Carme Peirotén. Més tard s’hi incorpora Laura Clavell.

Es reuneix el Comitè Unitari per tractar l’ordre del dia següent:

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
2. Comissió de comunicació:
a) Escrit per a presentar al registre de l’Ajuntament sobre la participació del Comitè en els temes que afectin els treballadors.
b) Precisió de les actes i altres documents públics del Comitè.
3. Comissió de contractació.
4. Comissió Paritària:
a) Explicació de la reunió del dia 14-05-08.
5. Situació actual del conflicte a l’EMAD (fusteria artística).
6. Discussió de la proposta de reglament de règim intern que va aportar en Rafa (tema pendent de l’anterior reunió).
7. Organització de l’arxiu del comitè.
8. Altres.

Després de discutir-ho, es prenen els acords següents:

1. Aprovació de l'acta anterior:

S’aprova per unanimitat dels assistents l’acta del Comitè Unitari de la reunió del dia 11 d’abril de 2008.

2. Comissió de Comunicació:

a) La comissió comenta que no ha pogut encara realitzar aquest escrit, que es va acordar a l’anterior reunió. Es farà en els propers dies.
b) Arrel d’haver detectat alguna imprecisió als documents penjats al bloc, es comenta i s’acorda ser el més precisos i clars possibles quan s’elabori qualsevol text o acta pública. Cada comissió, quan hi hagi una acta que s’hagi de penjar al bloc, haurà de repassar la seva part i comprovar que tota la informació que s’hi dóna és correcta.
Així mateix, sempre que calgui es recordarà que tot el que es penja al bloc del comitè respon únicament a l’opinió del Comitè.

3. Comissió de Contractació:

Des de l’Àrea de Recursos Humans de l’Ajuntament es volen convocar les places d’auxiliar tècnic de compres i d’auxiliar administratiu de l’Àrea d’Urbanisme.
En el segon cas, la comissió de contractació planteja alguns dubtes en les tasques que descriuen les bases de convocatòria. Es comprovaran amb la llei, per a veure si cal proposar-ne la modificació.

La comissió també comenta que resten 45 places per a convocar, entre noves places, promocions internes, regularitzacions... moltes de les quals les preveu la RLT. Caldria accelerar tot aquest procés de convocatòria de places i, en aquest sentit, cal tenir en compte que hi ha força places que seria possible convocar en bloc.

4. Comissió Paritària:

a) Es comenta la reunió –que es resumeix en l’acta corresponent-.
Sobre l’organització de les reunions de la comissió paritària es comenta que es proposarà que la tècnica de RRHH hi assisteixi només com a tècnica, i no fent també les funcions de secretària. En aquestes reunions hi hauria d’haver algú altre només fent les funcions de secretari.

5. Situació actual del conflicte a l’EMAD (fusteria artística).

S’informa que s’ha aconseguit que el primer i el segon curs del grau mitjà de fusteria artística continuïn el curs que ve. El següent any només continuarà el segon curs i després desapareixerà.
Tanmateix, es troba encara a faltar un pronunciament oficial de l’Ajuntament explicant quin ha estat tot el procés i com queda el tema definitivament.
Per a tirar endavant l’EMAD caldrà en primer lloc que el Claustre de professors i les persones que hi estan implicades directament estiguin unides i lluitin conjuntament per a defensar els estudis i les aportacions que fa l’EMAD a la Garriga i, per tant, per trobar una solució vàlida per a tothom.

6. Reglament règim intern:

Per falta de temps es deixa el tema per a la propera reunió.

7. Arxiu:

El dia 24 d’abril es va fer una primera sessió per a crear un arxiu al comitè. En aquesta sessió es va fer una primera tria de tota la documentació que resta per a arxivar.
Ara, cada comissió ha de fer l’arxiu de la seva part, per deixar-ho tot al dia i després continuar només amb el manteniment.

8. Altres:

a) Es comenta la reunió mantinguda per representants del comitè amb el regidor Quim Fornés per parlar sobre temes relacionats amb la brigada. A la reunió es van exposar alguns problemes d’aquest col·lectiu, com ara que el local no disposa de dutxes operatives, que només es neteja cada 15 dies, que no s’entrega la roba de treball quan és necessari, que hi ha conflictes pel repartiment de les hores de treball extraordinàries, que el local no disposa de font d’aigua potables, etc.
El regidor es va apuntar els diversos temes i va dir que els estudiaria i consultaria.
b) Es comenta que seria necessari passar un qüestionari sobre el clima laboral a tot el personal de l’Ajuntament. S’estableix que s’exposarà aquesta proposta a la Comissió de Seguretat i Salut, que té previst reunir-se properament, perquè sigui l’empresa SPASS l’encarregada de fer-ho. En el cas que aquesta proposta no sigui tinguda en compte, i donada la gran importància d’un bon clima laboral per desenvolupar una bona feina, es decideix que serà el propi comitè el que es farà càrrec d’elaborar i passar a tothom l’esmentat qüestionari.